کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از دفاع عزت‌مندانه رسايي تا وادادگی‌هاي ظريف!

آقای‌رسایی؛ زمان شرح فتح‌الفتوحت فرا نرسيده؟

7 ارديبهشت 1393 ساعت 1:30

گروه سياسي: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آیینه انتظارات و خواسته‌هاي حوزه انتخابیه خود به معنای خاص و مسئول در قبال وضع عمومی کشور بطور عام هستند. گرچه هرکدام از نمایندگان، با آراء یک منطقه از کشور به مجلس راه یافته‌اند لیکن در جایگاه نمایندگی، بایست با نگرش کلان، به دنبال تأمین منافع ملی باشند.


ناصر خادمی‌ماشاری


یکی از اختیارات و بلکه وظایف نمایندگان، پی گیری مسائل منطقه ائی و یا ملی از طریق طرح سؤال از وزرا یا ریاست محترم جمهوری مي‌باشد. اختیار به حقی که در صورت استفاده صحیح از آن، تأمین کننده منافع بخشی و ملی از طریق اعمال نظارت نمایندگان بر قوه مجریه خواهد بود. متأسفانه در ادوار مختلف شاهد آن بوده ائیم معدود نمایندگانی هم بوده‌اند که از این حق به حق و لازم، در جهت اغراض جناحی و حزبی و نه ملی، استفاده کرده و مي‌کنند. آنچه غیر قابل تحمل است، طرح سؤال و کشانیدن مکرر وزرا به مجلس در موضوعاتی به عنوان دفاع از حیثت و غرور ملت و کشور، که خود آن نماینده محترم هم در آن موضوع خاص، کارنامه خوبی ندارد.

یکی از نمایندگانی که همواره پای ثابت سؤال از وزرا و یا تذکر به دولت مي‌باشد حميد رسایی است. او همواره نشان داده‌ که نگران رفتار منفعلانه وزرا علی الخصوص وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده در مواجه و مذاکره با غرب و مشخصا امریکائی‌ها و یا اظهار نظر راجع به این کشورها بوده و مکرر اظهار داشته‌ که اینان، عزت ایران و ایرانی را با این رفتارهای خودشان خدشه دار مي‌کنند. البته اصل سخن، سخن درستی است، منتهی راجع به مصداق و تطابق توصیفات این قبیل مخالفین با رفتار واقعی دولت و به طور خاص وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده، مطلبی است که بایستی دید که عامه جامعه چه نظری دارند.

در قبال حساسیت‌های ادعائی وي نسبت به لزوم حفظ کرامت و وجهه ایران و ایرانی که ایشان همواره مدعی‌ است دولت و تیم مذاکره کننده (خصوصا آقاي محمدجواد ظريف) به وادادگی و عدول از اصول عزت و حکمت دچار شده‌اند، یادآوری موضوع انگشت‌نگاری و دفاع عزتمندانه ایشان از حقوق ملت و نیز مطالبه وعده‌ائی که داده بود، خالی از لطف نیست. آنچه در آن برهه در رسانه‌ها از آقای رسایی نقل شده به شرح ذیل است:

"بنده به دوستان تشریفات مجلس و وزارت خارجه تاکید کردم فقط در صورتی این کار را مي‌کنم (حاضر به انگشت نگاری مي‌شوم) که روند اجرای آن به شکل خاص باشد آن هم به دلیل جایگاه حقوقی ائی که امثال بنده داریم و این جایگاه متعلق به مردم است. برای همین هماهنگ شد تا با وسیله نقلیه از درب مخصوص سفیر وارد شوم. وقتی هم وارد شدم با احترام به استقبال آمدند. و بدون معطلی ما را به اتاق مجاور اتاق سفیر بردند و دستگاهی که برای این کار بودند را آوردند و توضیح دادند.

بعد از این کار هم سفیر آلمان به استقبالم آمد مرا به اتاقش دعوت کرد. حدود نیم ساعتی در اتاق سفیر با حضور مترجم تشریفات مجلس درباره مهمترین مسائل کشور و منطقه با وی صحبت کردم که الحمدلله دفاع عزتمندانه ای از حقوق مردم کشورمان بود. گزارش این نشست هم به مسئولان ذیربط داده شده انشالله به وقتش در صورت لزوم به صورت عمومی هم ارائه مي‌شود."

حال بگذریم از اینکه یک نماینده مدعی حفظ کرامت ایران و ایرانی در جهان که حتی لبخند وزیر خارجه در برابر غربی‌ها را هم کسر شأن ملت می‌داند، چگونه راضی مي‌شود برای یک سفر شخصی و خارج از وظایف نمایندگی ملت، افتخار! انگشت‌نگاری را به جان بخرد، لیکن آقای رسایی وعده داده بود كه به وقتش، راجع به دفاع عزت‌مندانه‌اي که از حقوق مردم کشورمان در این حضور و انگشت نگاری انجام داده اند، به صورت عمومی گزارش دهند. لذا چون مدت مدیدی از آن فتح الفتوح! مي‌گذرد، بنظر می‌رسد که وقت آن رسیده تا ملت ایران نیز از نتایج، فواید و آثار مثبت و مبارک دفاع عزتمندانه ایشان از حقوق ملت در سفارت آلمان آگاهی یابند تا بیش از پیش قدردان این خدوم ملک و ملت باشند!


کد مطلب: 39654

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/39654/آقای-رسایی-زمان-شرح-فتح-الفتوحت-فرا-نرسيده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir