به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۹۶۸۱
برای دفاع از "احمدی‌نژاد" دست و بالمان بسته است

جوانفكر: دولت آقای احمدی‌نژاد پاک‌دست‌ترین دولت بعد از انقلاب بوده است!

گروه سیاسي: مردی که روزی در صداوسیما گفته بود "قرار نیست دولتش تمام شود" حالا مي‌گوید "نمی خواهد وارد سیاست شود". رسانه‌ها روز جمعه خبری از دیدار محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق با حامیان گفتمان سوم تیر در مشهد منتشر کردند. احمدی‌نژاد در این دیدار اعلام کرد قصد ندارد وارد سیاست شود. این در حالی است که چندی پیش "علی اکبر جوانفکر" مشاور رسانه‌اي رییس پیشین دولت در گفت و گو با یک هفته نامه محافظه کار از پیروزی قطعی احمدی‌نژاد درصورت کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 سخن به میان آورده بود.
جوانفكر: دولت آقای احمدی‌نژاد پاک‌دست‌ترین دولت بعد از انقلاب بوده است!
حالا جوانفکر در گفت و گو با سايت «تدبیر» حرف‌هاي نقل شده از احمدی‌نژاد در مشهد را تایید نمي‌کند و مي‌گوید احمدی‌نژاد اگر ضرورتش را احساس کند وارد سیاست مي‌شود. او همچنین از تمایل احمدی‌نژاد و همفکرانش برای شکستن سکوتشان سخن گفت اما تاکید کرد دلیل پاسخ ندادن احمدی‌نژاد به عملکرد دولت گذشته این است که کسی از نظر فنی و کارشناسی این موضوعات را بررسی نمي‌کند و همه انگیزه سیاسی دارند.

رسانه‌ها خبری از صحبت‌هاي محمود احمدی‌نژاد در مشهد منتشر کرده و گفته است نمي‌خواهد وارد سیاست شود. شما اما قبلا گفته بودید که اگر احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری 1396 کاندید شود رای مي‌آورد. آیا احمدی‌نژاد واقعا عرصه سیاست را کنار گذاشته است؟

شما مطمئن هستید که این نقل قول درست است؟

خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.

من نقل قول خودم را کاملا رد مي‌کنم و نقل قول آقای احمدی‌نژاد را هم برخی از سایت‌هاي خبری رد کرده اند و من خبر ندارم که چنین چیزی گفته باشند و بعید مي‌دانم که آقای احمدی‌نژاد چنین چیزی گفته باشند.

شما حرفهای قبلی تان درباره اینکه آقای احمدی‌نژاد اگر کاندید شود رای مي‌آورد را رد مي‌کنید؟
این‌ها دو چیز مختلف است. اینکه آقای احمدی‌نژاد اگر بیاید رای مي‌آورد با اینکه مي‌خواهد وارد عرصه سیاست شود فرق مي‌کند. من معتقدم که اگر شرایط کشور همین روند را داشته باشد اگر آقای احمدی‌نژاد سر کار بیاید، دوباره رای مي‌آورد. من گفته بودم اگر شرایط کشور این باشد.

ولی احمدی‌نژاد گفته است که تمایل ندارد وارد سیاست شود.
من صحت و سقم این حرف را که خبرگزاری فارس گفته است تایید نمي‌کنم.

به نظر شما خود احمدی‌نژاد تمایل دارد به سیاست وارد شود؟
من در این زمینه اطلاعی ندارم.

پس بر چه اساسی گفتید که احمدی‌نژاد رای مي‌آورد؟
این یک واقعیت است. آقای احمدی‌نژاد پایگاه مردمی دارد و لازم نیست من فکر کنم یا پیش بینی کنم که آقای احمدی‌نژاد از این پایگاه مردمی برخوردار است. حضور ایشان در هر مجمع عمومی در جامعه با اقبال روبه رو شده است و مردم از او استقبال کرده اند. شرایط امروز کشور هم به گونه‌اي است که نارضایتی از دولت افزایش پیدا کرده است و مردم بهتر گذشته را ارزیابی مي‌کنند. البته دوست دارم که دولت کارش را انجام دهد. ما از اینکه دولت تضعیف شود خوشحال نیستیم و دوست داریم دولت کارش را با قوت انجام دهد. ماموریت هایی که برعهده دولت است ماموریت‌هاي سنگینی است و ما دوست داریم که این ماموریت‌ها را به درستی انجام دهد.

اگر احمدی‌نژاد پایگاه مردمی دارد پس چرا رسانه‌ها از خداحافظی احمدی‌نژاد با سیاست صحبت مي‌کنند؟
دلیلش را باید از رسانه هایی که به این موضوع دامن مي‌زنند پرسید ولی نگاه آقای احمدی‌نژاد این است که دولت باید با قوت کارش را انجام دهد و نباید تضعیف شود ولی باید نقد هم در جامعه باشد تا دولت با نقد کارشناسانه و دلسوزانه کارش را بهتر انجام دهند. من نمي‌دانم رسانه‌ها با چه انگیزه‌اي این صحبت‌ها را مطرح مي‌کنند اما فکر مي‌کنم که اشکال ندارد که این حرف‌ها مطرح شود چون جامعه ما یک جامعه چندصدایی است.

فکر نمي‌کنید با افشاگری هایی که درباره فسادهای مالی دوران احمدی‌نژاد انجام شده است، او دیگر پایگاه مردمی ندارد؟
مردم خودشان بهتر مي‌دانند که دولت آقای احمدی‌نژاد پاک دست ترین دولت بعد از انقلاب بوده است. این مسائلی که درباره فسادهای اقتصادی مطرح مي‌شود پشتش انگیزه‌هاي سیاسی وجود دارد و مردم خودشان این مسائل را بهتر متوجه مي‌شوند.

پس چرا احمدی‌نژاد سکوت کرده است و از پاک دست بودن دولتش دفاع نمي‌کند؟
آقای احمدی‌نژاد ضرورتی نمي‌بینند از خودشان دفاع کنند. ایشان فکر مي‌کنند جامعه به سطحی از آگاهی رسیده است که ضرورتی احساس نمي‌شود در هر موضوعی ایشان توضیح دهند. مردم درکشان بالاست و خودشان مي‌فهمند که در پس این مسائل چه انگیزه هایی وجود دارد.

چه انگیزه هایی؟

باید به شعور مردم احترام بگذاریم. مردم خودشان این مسائل را درک مي‌کنند.

مردم الان فکر مي‌کنند که پیدایش افرادی مثل بابک زنجانی در نتیجه سیاست‌هاي احمدی‌نژاد بوده است.
- مگر آقای بابک زنجانی در دادگاه محکوم شده است؟ پرونده زنجانی هنوز در حال بررسی است و بیشتر از همه دستگاه‌هاي نظارتی و قضایی در پرونده زنجانی زیر سئوال است. چگونه کسی که تخلفی کرده اینقدر تخلفش ادامه پیدا کرده و هیچ کس جلوی آن را نگرفته است؟ الان در قبال پرونده بابک زنجانی بیش از همه دستگاه‌هاي نظارتی و دستگاه‌هاي قضایی زیر سئوال هستند. امروز بابک زنجانی است فردا کس دیگر. سئوال این است که چرا کسی جلوی این فرد را نگرفته و همه دستگاه‌هاي مسئول سکوت اختیار مي‌کنند و خواب هستند.

طرفداران احمدی‌نژاد قصد ندارند پاسخ این انتقادها را بدهند؟

اگر ضرورتش را احساس کنیم چرا این کار را مي‌کنیم. اما من به عنوان کسی که مشاور آقای احمدی‌نژاد بودم در امور مطبوعاتی محدودیت هایی برایم ایجاد شده است که دست و بالم را بسته و امکان اینکه بتوانم در حوزه رسانه فعالیت داشته باشم نیست. با محکومیت هایی که در دستگاه قضایی دارم، نمي‌توانم وارد این کار شوم. متاسفانه کسانی که مي‌توانند به آقای احمدی‌نژاد در این زمینه خدمتی بکنند برایشان محدودیت هایی ایجاد شده است. امیدواریم که این محدودیت‌ها به مرور برطرف شود و بتوانیم در حوزه رسانه فعالیت کنیم و در این قسمت کمک کنیم که اگر شبهه‌اي وجود دارد، برطرف کنیم و از عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد دفاع کنیم.

الان فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حال اجراست و انتقادات زیادی درباره فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به دولت احمدی‌نژاد وارد است. فکر نمي‌کنید ضرورت پاسخگویی وجود دارد؟

اگر رسانه‌اي از ما درخواست کند ما درباره موضوع یارانه‌ها حاضر هستیم که گفت و گو کنیم. نگاه ما به مدیریت این کشور نگاه روشنگری و تنویر افکار است. ما اگر بدانیم بحث‌هاي اقتصادی و فنی به مباحث سیاسی و مجادله کشیده شود، از آن پرهیز مي‌کنیم و دوست نداریم بحث‌ها به این وادی کشیده شود. ما آمادگی این را داریم که اگر از صاحبنظران دولت گذشته دعوت شود تا در رسانه‌ها حضور پیدا کنند، درباره بحثهای کارشناسی هدفمندی یارانه‌ها صحبت کنیم. البته از موضع روشنگری نه از موضع مجادله.

اگر به دنبال مجادله نیستید پس چرا نماینده‌هاي طرفدار شما در مجلس دولت را سر موضوعات مختلف ازجمله مذاکرات هسته‌اي به باد انتقاد مي‌گیرند؟
ما یعنی کی؟

یعنی تیم آقای احمدی‌نژاد.

نگاه ما این است که از ابتدا که دولت یازدهم وارد مذاکرات شد، امیدواریم بودیم این مذاکرات نتایج مثبتی برای کشور داشته باشد و کمک کند که تحریم‌ها برداشته شود. با توجه به اینکه ایران حس ظن نشان داده و خیلی جلوتر از خواست غربی‌ها حرکت کرده است. الان چرخه غنی سازی در کشور تا حدود زیادی متوقف شده است و فقط در حد سه و نیم درصد ادامه پیدا مي‌کند. وقتی ما تا اینجا عقب نشینی کرده ایم انتظار داشتیم غرب هم واکنش مثبت نشان دهد اما برای بار چندم ثابت شد که دشمن قابل اعتماد نیست و حرف هایی که مي‌زند برای ملت ایران اعتمادآفرین نیست. ما از این نظر نگران هستیم که مذاکرات دستاوردی برای ملت نداشته است.

نماینده‌هاي جریان پایداری هم همین حرفها را مي‌زند. برخی مدعی هستند تیم شما به نماینده‌هاي جریان پایداری خط مي‌دهد.
من به عنوان مشاور مطبوعاتی آقای احمدی‌نژاد مي‌گویم که بنده و این افرادی که من با آن‌ها در تماس هستم، هیچ ملاقاتی با جبهه پایداری نداشته ایم و هیچ ارتباطی با این جریان نداریم. ما اگر این حرف‌ها را مي‌زنیم نگران ملت ایران هستیم و امیدواریم که دولت با درایت بیشتری مصالح کشور را تامین کنند.

خیلی‌ها دوست دارند روزی احمدی‌نژاد سکوتش را بشکند و پاسخگوی انتقادها باشد.

مطمئن باشید اگر شرایطش فراهم شود و ضرورتش باشد، آقای احمدی‌نژاد سکوتش را خواهد شکست. این را بدانید که آقای احمدی‌نژاد دغدغه به ورود به عرصه سیاست، ورود به مجادله با دولت و بحث‌هاي سیاسی و حزبی ندارد. من کامل این دغدغه‌ها را رد مي‌کنم. ایشان نگران انقلاب و کشور و مردم هستند. موضع ایشان این است حالا هر کس مي‌خواهد بیاید از طریق انتخابات رای مردم را بگیرد. ما خیلی دغدغه و نگران این مسائل نیستیم.

محمود دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۱:۵۶
شما بدتر از معوان هیتلر و صدام شدید.بابا سندها رو چی میگید.3000میلیارد ،14 میلیارد دانشگاهایرانیان،300میلیارد بدون سند توی شهرداری تهران و................................................................................................................................ (222049)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۱:۵۹
رو که نیست سنگ پای قزوینه..... حیا هم خوب چیزیه. آخه دیگه وقتی کاخها رو هم فروخت و به چیزی رحم نکرده دیگه جای دفاع داره که اینها میان حرف میزنن. مردم رو چی فرض میکنن اینها. لا اله الا الله... (222050)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۰۰
البته منظور از پاک دست همون دست کجه دیگه؟؟؟/ (222051)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۰۶
. . . همه میدانند که فقط . . . دور و بر احمدی نژاد او را پاک می دانند !!!!!؟؟؟؟ با اعصاب مردم بازی نکنید (222060)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۱
چه جوك خنده داري........! بابك و م.ر و خاوري و.........هم تاييد مي كنن مگه نه رفقا؟ (222063)
باقلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۱
منظور روزی چند بار شستنه که بخاطر چرک کف دست بوده!!!!! (222064)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۳
تزویرگران به همراهی سهامخواهان دوباره میخواهند،شبیه خون بزنند. (222065)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۷
پس حتما این 3000 میلیارد و 750 میلیارد دلاری که در زمان حضرت آقای احمدی نژاد نیست و نابود شد با پاهاشون جابجا کردند که دستشون پاک بمونه. آقای جوانفکر که فکر شما برعکس فامیلی شماست اگر این حرفهارا پیش اون ببی یی کلاه قرمزی بزنی میدونی چی جوابتو میده: disagreeee disagreeee baaaaaaa (222067)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۷
توهین به مردم همینه . یعنی مردم نفهمیدند که چطوری آمدید وچطوری رفتید؟ فتنه کجاست؟ (222069)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۲۰
من هم با جناب آقای مشاور موافقم، مردم قضاوت کنندگان خوبی هستند و روی همین اصل معتقدم جریان فکری احمدی نژاد به تاریخ پیوست. (222073)
جریان
United States
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۴۸
از اول هم جریانی نبود بیشتر امداد غیبی بود (222121)
پرسولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۲۰
جناب اقای جوانفکر نظر شما وکل همفکرانتان وتیم آقای احمدی نژاد در همه زمینه ها قبول....شما هم حق دارید در جامعه ای که اکثر آنها(به گفته تیم خودتان 51درصد)به شما نه گفتند اظهار نظر کنید ولی هیچ گاه نمیتوانید برای ما تصمیم بگیرید چون رئیس جمهور اکثریت مردم جناب روحانی میباشند که بزرگانی چون هاشمی وخاتمی و.....ایشان را تائید کرده اند.پس خواهش میکنیم چوب لای چرخ ایشان نکنید نه اینکه انتقاد نکنید انتقاد اظهار نظر آزادی اندیشه حق همه هست از جمله شما... (222074)
نی نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۲۴
خوبی شما ؟؟؟ احیانا کسالتی چیزی نداری آقای جوانفکر ؟ مطمئنی حالت خوبه ؟؟
من که بعید میدونم (222076)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۲۸
پاک دستی یعنی چه؟ با چی دستاتون را پاک می کردید؟ با شامپو گلرنگ (222079)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۳۰
توراخدایه کم خجالت بکشید اگرشماواقعا به شعورمردم احترام میزارید مردم فهمیدندچه بلای دولت احمدی نزادسرمردم اورده هردولتی که بیادسرکارچندسال وقت میخوادتا کارهای شمارادرست کند (222080)
علی
United Arab Emirates
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۳۴
ثمرات پاک ترین دولت تاریخ را داریم میبینیم
رشد منفی اقتصادی، شدید ترین تحریم ها ،
بابک زنجانی و فساد 10000میلیاردی اش ، اختلاس
3000میلیاردی،
رکود اقتصادی
،تورم 45%،
منزوی شدن ایران در عرصه بین المللی
اخراج اساتید و ستاره دارکردن دانشجویان
بی تدبیری
خرافه گرایی
بیکاری فراوان
کلنگ زنی های نمایشی
افتتاح طرح های نمایشی

و..............................................................................................................قسمتهایی از مدیریت پاک ترین ها در طول 8سال گذشته بوده است (222083)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۴۵
دزدیدن 16 میلیارد تومان از حساب ذولت و واریز به حساب شخصی احمدی نژاد و بقایی رو یادت رفت... (222085)
baran
United States
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۴۷
معلومه برای شما و بچها فک فامیل اخمدی نژاد عالی بود (222086)
من یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۵۱
مگر پاکی از اختلاس و قانون گریزی ودروغگویی است این از اقتصاد از دین از انحرافی هم پاکی است اقای جوانفکر این گفته شما سر زیر برف کردن است شما خیال می کنید این همه ریخت وپاش کی انجام داد به قول امام راحل درباره وزرای شاه که که امام فرمود وزرای شما خاین است شاه گفت وزرا را بر کنار می کنم امام درجوابش فرمود اگر می دانستی که وزرای شما خاین بوده خودتون هم مجرم هستی اگر نمی دانستی کفایت این کار رانداری (222088)
آجری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۵۱
خیلی خندیدم فقط میتونم همینو بگم هرمدت یکبار از این مصاحبه ها چاپ کنید انبساط خاطری بشه برامون.!!! (222089)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۵۹
از قدیم گفته اند . . . کنتور ندارد . اما تو گفتی ما هم باور کردیم(؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟). (222098)
میترا افشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۱۱
پدرجان! تو که نباید اینو بگی، کسی باید بگه که توی اون دولت پست و سمتی نداشته و به نون و آبی نرسیده! (222101)
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۱۸
پاکیش پاکه اما نه پاکی دست بلکه پاکی روان (222104)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۴۳
امروز همه عقلاای کشوروهمه آنهایبکه آزاداندیش هستند اذعان دارند که دوره اقای احمدی نژاد . . . این معجزه هزاره سوم مصیبتی عظیم برای انقلاب بود که جبران ان سالها طول میکشد ...حرفای جوانفکر هم دفاع ازخودشه چون کس دیکری غیراز احمدی نژادبه ایشان پست ومقام نمیدهد مثل خیلی از نماینده ها (222117)
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۵۸
حالا فهميديم كه منظور از دشمن به ديد آقايون همين مردم هستند. وگرنه اسماعيلي را ارتقا نمي دادند. كشتي كره اي واژگون شد،وزير مربوطه استعفا كرد. اينجا دنياي از ما بهتران است.براي همين مي خواهيم مديريت جهاني بكنيم. نادانهانمي گذارند. (222127)
شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۵:۱۲
این اعتماد به نفس بیانگر چیست؟ جز اینکه محمود بدجور به دل بعضی ها نشسته بود و با حمایت بی حد و حصر آنهاهر کاری خواست انجام داد و امروز اگر قرار بر رسیدگی به جرائمش باشد باید خیلی ها جواب پس بدهند چون گر حکم شود که مست گیرند... پس اعوان و ایادی محمود با توجه به این مصونیت همچنان میتازند! و البته حق دارند چون قرار نیست پاسخگو باشند . (222157)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۶:۰۹
اخه اوزگل این اقاکیه که مصاحبه اش را چاپ میکنید مگر نمی گویند شعور مردم بالاست مردم که همه جوره نظرشان در مورد این اعجوبه ها روشن است شما چرا نمک به زخم مردم می ریزید (222175)
فرح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۶:۵۶
معنی پاک دستی روهم فهمیدیم تنهادولتی که توی اون اختلاسهای میلیاردی بود این دولت پاک دست بود (222189)
rastin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۷:۵۶
باز هم این آقا توهم زد! (222206)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۸:۱۵
مشك آنست كه خود ببويد نه آنكه عطار بگويد (222213)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۲۱:۲۴
به مرده که رو بدهی ... (222305)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۲۳:۱۲
اینا همه رو الوده کرده بودن تا بعدا حرف و حدیث ی پیش نیاد؟؟؟اساس مملکت رو بهم ریخت اوست مخمود.خدا رحمت کنه هلاکو خان مغول رو (222355)