به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۹۷۰۱
در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری تهران؛

اظهارات معاون اول قوه قضاییه درباره اوین

گروه سياسي: معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان تهران گفت: سمت جدید آقای اسماعیلی در دادگستری کل استان تهران هیچ ارتباطی با اتفاقات اخیر بند 350 زندان اوین ندارد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی اظهار کرد: اعلام مسئولیت اسماعیلی در دادگستری استان تهران با اتفاقی که در بند 350 زندان اوین روی داد، همزمان شد و باید بگویم که هیچ ارتباطی با هم ندارند؛ زیرا بازرسی از زندان اوین بر اساس قانون و مقررات مصوب هر چند وقت یکبار برای سلامت و امنیت زندان انجام می‌شود.

وی افزود: اگر این بازرسی از زندان انجام نمی‌شد جای سوال داشت و این کار توسط مدیریت زندان اوین برای حفظ امنیت درون زندان انجام شد و خود زندانیان بند به این امر تن دادند، اما چند نفر متخلف در مقابل مامور زندان ایستادگی کردند و دلیل این تخلفشان در بازرسی‌ها کشف شد.معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: به دنبال این کار جنجال‌آفرینی توسط رسانه‌های ضد انقلاب انجام شد و برخی از فتنه‌گران این راه را ادامه دادند و این مسئله را که قانونمند بود با بحران آفرینی به یک جنجال در رسانه‌ها تبدیل کردند که مصداق بارز نشر اکاذیب بوده است.

رییسی با اشاره به خدمات ارزنده آقای آوایی در دادگستری استان تهران ادامه داد: آقای آوایی کارنامه درخشانی در دستگاه قضایی دارند و بیش از 30 سال در عرصه‌های قضایی از جمله در خوزستان، اراک، اصفهان و بیش از 7 سال در مدیریت دادگستری استان تهران به ارائه خدمات پرداخته‌اند و ما در دوران مسئولیت وی از آقای آوایی حق‌خواهی و عدالت محوری را شاهد بودیم. وی با بیان اینکه ما در اینجا جمع شدیم از زحمات آقای آوایی تقدیر کنیم، ادامه داد: آغاز ریاست آقای اسماعیلی در سمت ریاست دادگستری استان تهران از مدت‌ها قبل مطرح بود و صحبت‌هایی برای جابه‌جایی آقای اسماعیلی و آوایی با ریاست قوه قضاییه شده بود.

وی افوزد: در بررسی‌های که انجام شد مشخص شد که گزینه برای حضور در دادگستری استان تهران آقای اسماعیلی است و می‌تواند سکان‌دار مهترین بخش قضایی به لحاظ کیفی و کمی در دادگستری استان تهران باشد. یک ماه قبل در دیدار و نشست‌ آقای اسماعیلی با رییس قوه قضاییه، مسئله دادگستری استان تهران قطعیت یافت و در جلسه هفته بعد مسئولیت آقای جهانگیر به عنوان رییس جدید سازمان زندان‌ها قطعیت یافت.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه آقای اسماعیلی در دادستانی مشهد به اتفاق دیگر همکارانشان بهترین مدیریت را در دادسرای حساس مشهد داشتند، گفت: در دوره‌ای که به عنوان رییس سازمان زندان‌ها از وی دعوت شد، رها شدن از مشهد برای آقای اسماعیلی بسیار سخت بود، ولی از باب ضرورتی که در سازمان زندانها دیده شد از وی برای مدیریت این سازمان دعوت به عمل آمد و ایشان در دوره مدیریت‌شان در سازمان زندانها عملکرد موفق و درخشانی را داشته‌اند و در نهایت بهترین گزینه برای دادگستری کل استان تهران آقای اسماعیلی به لحاظ صلاحیت علمی و عملی‌شان شناخته ‌شدند.