به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۳۹۸۴۰

واکنش وزیر آموزش‌وپرورش به کارت‌زردمجلس

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس درباره نداشتن صلاحیت سیاسی برخی مدیرانش گفت: تمام افرادی که در آموزش و پرورش مسوولیت گرفته‌اند موافقت وزارت اطلاعات را از طریق حراست آموزش و پرورش دارند و از مدیرانی که مشغول به کار شده‌اند دفاع می‌کنم.
واکنش وزیر آموزش‌وپرورش به کارت‌زردمجلس
علی‌اصغر فانی درباره کارت زردی که مجلس به وی داده و اینکه آیا به عنوان وزیر آموزش و پرورش در انتصاب معاونان و مدیران خود استقلال عمل دارد؟ گفت: قانون اساسی این سوال را پاسخ داده است و استقلال قوا ایجاب می‌کند دولت در حد اختیاراتی که قانون اساسی داده، عمل کند. وی افزود: همچنین مجلس نیز به عنوان قوه مقننه باید در حد اختیارات خود عمل کند هرچند که آموزش و پرورش تعامل خوبی با مجلس دارد به طوری که یک روز در هفته دو تا سه ساعت در مجلس حضور می‌یابیم و با نمایندگان ارتباط خوبی دارم و هر سوالی که نمایندگان مجلس در خصوص آموزش و پرورش داشته باشند را پیگیری می‌کنیم ضمن آنکه یک روز در هفته نیز نمایندگان مجلس به وزارت آموزش و پرورش می‌آیند و موضوعات را مطرح می‌کنند.

فانی ادامه داد: تلاش آموزش و پرورش همواره بر این بوده تا در انتصابات نظر نمایندگان را تامین کند البته دولت جدید دارای خط مشی‌هایی است باید خط مشی‌های آن توسط مدیرانش عملیاتی شود و آموزش و پرورش نیز انتصابات خود را در همین راستا قرار داده و تا جایی که بتوانیم با سایر نهادها این موضوع را هماهنگ می‌کنیم.

فانی گفت: در انتخاب مدیران کل استان‌ها حداقل دو موضوع و ویژگی اصلی لحاظ شده است که داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس و اینکه فردی که برای مدیرکلی استان انتخاب می‌شود باید پیش از این معاون، مدیرکل یا رییس یک شهرستان بوده باشد و این دو ویژگی را به عنوان شروط اولیه در نظر گرفته‌ایم و بررسی‌ها و مصاحبه و در نهایت استعلام وزارتخانه برای افراد نامزد این سمت صورت می گیرد. وی تصریح کرد: برخی از نمایندگان مجلس عنوان کرده بودند بعضی از مدیران صلاحیت سیاسی نداشتند در حالی که تصریح می‌کنم تمام افرادی که در آموزش و پرورش مسوولیت گرفته اند موافقت وزارت اطلاعات را از طریق حراست آموزش و پرورش دارند و از مدیرانی که مشغول به کار شده‌اند دفاع می‌کنم.
مرجع : ايسنا