به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۳۹۸۷۱
رهبر اخوان و ۶۸۲ نفر دیگر به اعدام محکوم شدند!

يك حكم عجيب و غريب و فله‌اي ديگر در مصر!

گروه بين‌الملل: یک قاضی در یک دادگاه دسته جمعی ۶۸۳ نفر از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرده است!
يك حكم عجيب و غريب و فله‌اي ديگر در مصر!
به گزارش بی بی سی، بدیع و ۶۸۲ نفر دیگر از حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در ارتباط با حمله به یک پاسگاه پلیس متهم بودند. در ماه مارس نیز ۵۲۹ نفر دیگر با همین اتهام به اعدام محکوم شده بودند که حکم ۴۹۲ نفر از آنان لغو شد. حکم بسیاری از آنها به حبس ابد کاهش یافت. حمله ای که این گروه به دست داشتن در آن متهم بودند، در ماه اوت و در جنوب مصر هنگامی به وقوع پیوست که مأموران امنیتی با تجمع دو دسته از هواداران معترض محمد مرسی برخورد کردند. معترضان خواهان بازگشت مرسی به قدرت بودند.

روند بررسی اتهامات و سرعت صدور احکام با اعتراض گسترده سازمان ملل متحد و نهادی حقوق بشری رو‌به‌رو شده است. بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر هر دادگاه فقط چند ساعت طول کشیده و به وکیلان متهمان اجازه دفاع از موکلانشان داده نشده است. خبرنگاران می گویند تعدادی از بستگان مونث متهمان که در بیرون دادگاه منتظر بودند، با شنیدن خبر صدور احکام از حال رفتند. پس از برکناری مرسی در ماه ژوئیه، مقامات دولتی با هواداران اخوان المسلمین بشدت برخورد کرده اند.

هزاران نفر از اعضای این گروه بازداشت و صدها تن از آنها در جریان درگیری با مأموران امنیتی و پلیس کشته شده اند. دولت موقت تحت حمایت ارتش گروه اخوان المسلمین را که از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور مصر به شدت تحت فشار بوده، گروهی "تروریستی" می داند.