به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۳۹۹۹۷

واکنش کره​جنوبی به فحش رکیک کره​شمالی

گروه بين​الملل: کره جنوبی حمله لفظی تند پیونگ یانگ علیه رئیس جمهور خود را محکوم کرده و الفاظ به کار رفته را "غیر قابل بیان" خوانده است.
به گزارش بی بی سی پیشتر کره شمالی در بیانیه‌ای «پارک گون‌های» رئیس جمهوری کره جنوبی را به فاحشه‌ای تشبیه کرده بود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از او استفاده می کند. حمله لفظی تند کره شمالی به خانم پارک به دنبال سفر اخیر رئیس جمهوری آمریکا به سئول صورت گرفته بود. «کمیته کره شمالی برای اتحاد صلح آمیز دو کره»روز یکشنبه در بیانیه ای الفاظ رکیکی را درباره خانم پارک به کار برده بود. در این بیانیه خانم پارک «چاپلوسی خائن و شریر» خوانده شده که همچون «فاحشه‌ای پست در خدمت آمریکا قرار گرفته و مملکتش را فروخته است.»

رسانه های دولتی کره شمالی در گذشته بارها به رهبران کره جنوبی به صورت شخصی حمله کرده بودند اما حمله لفظی اخیر پیونگ یانگ به نخستین رئیس جمهور زن کره جنوبی بی سابقه توصیف شده است. کیم اوی‌دو، سخنگوی وزارت «اتحاد دو کره» در سئول نیز گفته است: اقدام کره شمالی در تکرار «الفاظ رکیک و فحش های غیر قابل بیان» رفتاری غیر اخلاقی است». وی از دولت کره شمالی خواسته اگر کمترین ارزشی برای مردم قائل است از این رفتار غیر منطقی و الفاظ موهن و اهانت به رییس جمهور کره جنوبی دست بردارد و در مسیر همکاری برای موفقیت مشترک گام بردارد.