به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۱۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۰۴۱

آغاز کمپین «نه به دانلود غیرقانونی کتاب»

گروه فرهنگ و ادب: فایل‌های پی‌دی‌اف و یا نسخه‌های اسکن‌شده‌ی بی‌کیفیت کتاب‌ها در فضای مجازی به طور رایگان منتشر می‌شوند و دانلود غیرقانونیشان خستگی را می‌گذارند به تن اهل کتاب.
 در بسیاری از کشورهای دنیا قانون کپی‌رایت تکیه‌گاه اهل نشر و کتاب است. در غیاب این قانون در ایران سال‌هاست نویسنده‌ها و مترجم‌ها و ناشر‌ها قید انتشار آنلاین کتاب‌هایشان را زده‌اند و یا با دلواپسی به بازخوردهای فضای مجازی نگاه می‌کنند.

حالا کمپین «نه به دانلود غیرقانونی کتاب» در حمایت از اهل کتاب و نشر راه‌اندازی شده است. علاقه‌مندان در ایام نمایشگاه کتاب می‌توانند از غرفه‌های فیدیبو روبان‌های کمپین را بگیرند و به دستشان ببندند و به کمپین «نه به دانلود غیرقانونی کتاب» بپیوندند. بنا بر اعلام، فیدیبو به پاس پیوستن افراد به این کمپین، در نمایشگاه کتاب اینترنت بی‌سیم رایگان هدیه می‌دهد و افراد در محدوده‌ی غرفه‌های فیدیبو می‌توانند هم از اینترنت رایگان استفاده کنند و هم کارت تخفیف ۵۵٪ خرید کتاب الکترونیک هدیه بگیرند.

در خبر آغاز این کمپین عنوان شده است: سال‌هاست که نویسنده‌ها و مترجم‌ها و ناشر‌ها نسبت به فضای مجازی احساس ناامنی می‌کنند.
مرجع : ايسنا