به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۰۱۶۱
منصور ابراهیم زاده:

فرکی ثابت‌کرد سالم هم‌می‌شود قهرمان‌شد

گروه ورزشي: منصور ابراهیم زاده که با کسب موفقیت های پیاپی همراه ذوب آهن و نفت تهران و پای گذاشتن در فینال لیگ قهرمانان آسیا تبدیل به یک مربی شاخص در فوتبال ایران شده بود، فصل کابوس واری را با راه آهن پشت سر گذاشت و در هفته آخر توانست تیمش را در لیگ برتر نگه دارد.
این مربی که دو نایب قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد درباره کیفیت لیگ سیزدهم  به سايت فرارو گفت: «لیگ سخت و پرفشاری بود. چند جوان هم به عنوان پدیده خود را مطرح کردند. مشخص نبودن تیم قهرمان و تیم های سقوط کننده تا هفته آخر، نزدیکی و فشار مسابقات را نشان می دهد. البته نباید از حق گذشت که مسابقات نسبت به سال های قبل منسجم تر برگزار شد.»

قهرمانی فولاد بسیاری از اهالی فوتبال را خوشحال کرد زیرا آنها معتقد بودند قهرمانی فولاد و حسین فرکی به نوعی قهرمانی فوتبال پاک بوده است. ابراهیم زاده در این باره می گوید:«فولاد با برنامه حرکت کرد و از کادر فنی خوبی استفاده کرد و حمایت مناسبی هم از این تیم انجام گرفت. حرکت روی اصول و تفکر باعث شد این تیم، تنها نماینده ایران نیز باشد که می تواند به دور بعد صعود کند. قهرمانی کسانی مانند حسین فرکی، قهرمانی فوتبال پاک است و می تواند به فوتبال ما کمک کند. چون در سال های اخیر قهرمانی یک سری افراد باعث شده بود مردم به سلامت فوتبال ما شک کنند.»

بازی های تدارکاتی با کیفیت پایین برای تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی و عدم کسب نتیجه در همین بازی ها باعث شده هواداران بیش از پیش نسبت به نتایج تیم ملی در جام جهانی، نگران و بدبین شوند. سرمربی سابق و موقت تیم ملی اما نظر دیگری دارد: «مردم اصلا نباید به نتیجه این بازی ها فکر کنند و بر مبنای آن قضاوت انجام دهند. این بازی ها تنها جزو مراحل آماده سازی ملی پوشان برای جام جهانی است. کی روش قصد دارد بازیکنان را از لحاظ بدنی آماده کند و نتیجه این اردو هم در جام جهانی مشخص می شود. وقتی تمام ملی پوشان به تیم اضافه شوند و بازی های تدارکاتی بیشتری انجام شود.»