به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۰۲۲۸

کشت‌وصنعت کارون با دو رئیس هیئت‌مدیره!

گروه اقتصادي: شرکت کشت و صنعت کارون در شمال خوزستان و در حومه شوشتر، بزگترین تولید کننده شکر سفید در ایران و خاورمیانه است که سهام دار اصلی آن بانک کشاورزی ایران است.
این شرکت مانند خیلی از شرکت‌هاي ثبت شده، دارای یک هیئت مدیره 5نفره است که از این میان؛ یک نفر مدیرعامل، یک نفر عضو موظف، یک نفر رئیس هیئت مدیره و دو نفر دیگر اعضای این ترکیب قانونی هستند اما در اواخر بهمن ماه سال 92 مدیر عامل این مجتمع (مهندس میری مقدم) به طور ناگهانی تقاضای یک هفته مرخصی نمود و پس از سپری شدن مدت مذکور به دلیلی که هنوز بر هیچکس معلوم نیست هرگز به این مجتمع بازنگشت و با همان سمت مدیرعاملی، خانه نشینی اختیار کرد.

به هر شکل در پی عدم حضور مدیر عامل این مركز صنعتی و از طرفی عدم برکناری یا عزل او، رفته رفته اختلافات بین اعضای هیئت مدیره و در پاره مواقع مسئولین محلی بالا گرفت و کشمکش به جایی رسید که هم اکنون دو نفر از اعضای هیئت مدیره، یکی با حکم مجمع و دیگری ظاهراٌ با تنفیض اختیار از طرف مدیر عامل بانک کشاورزی مدعی رئیس هیئت مدیره این شرکت هستند و بدین ترتیب باید گفت شرکت کشت و صنعت کارون این روزها دو رئیس هیئت مدیره دارد!

با این حال به دلیل اختلاف نظر در معرفی مدیر عامل جدید و یا عزل مدیر عامل قبلی که رسماٌ مدیر عامل این شرکت است به نتیجه ای نرسیده‌اند. چرا که از قرار معلوم بین مدیران بومی برای تصاحب این پست پر درد سر اختلافات شدیدی روی داده؛ تا جائیکه از آغاز به کار مهندس حسن زاده که با معرفی شفاهی یکی از رؤسای هیئت مدیره در جمع پرشمار پرسنل این شرکت به عنوان مدیر عامل جدید انجام گردیده بود جلوگیری بعمل آمد تا این مجتمع عظیم ملی همچنان در بلاتکلیفی باقی بماند.

به هر حال این روزها شرکت کشت و صنعت کارون حال و روز خوشی ندارد و به نظر مي‌رسد بانک کشاورزی با توجه به اختلاف نظر‌هاي متعدد در درون هیئت مدیره این شرکت و دخالت‌هاي بعضی از مسئولین محلی ناچار گردد برای برون رفت از چاه عمیق مشکلات از مدیری غیر بومی برای حیات این مجتمع سرگردان استفاده نماید. (شوشتر- جهانگیر ترکستانی)