به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۴۰۲۵۸

نظرسنجی یاهو از کاربران در مورد تحریم ایران

گروه سياسي: منابع خبری روز پنجشنبه نوشتند: بخش خبری سایت ˈیاهوˈ مبادرت به انجام یک نظرسنجی درباره تحریم های ایران و فروش قطعات یدکی هواپیما به این کشور کرده است.
نظرسنجی یاهو از کاربران در مورد تحریم ایران
بر اساس این گزارش ها یاهو از کاربران خود خواسته است درباره تحریم​های اقتصادی ایران و نیز فروش قطعات هواپیما به این کشور دیدگاه و نظرات موافق و مخالف خود را ارایه کنند. این نظرسنجی درحالی انجام می​شود که خبرگزاری رویترز نیز اوایل ماه گذشته میلادی در گزارشی نوشته بود: شرکت های هواپیماسازی ˈجنرال الکتریکˈ و ˈبوئینگ ˈمجوز فروش قطعات و خدمات مورد نیاز را به ایران دریافت کرده​اند.

یک سخنگوی شرکت بوئینگ با تایید دریافت این مجوز گفت بر این اساس بوئینگ می​تواند با مقام های ایرانی تماس برقرار کند تا قطعات مورد نیاز را از آنها سفارش بگیرد. سایت یاهو در این نظرسنجی عمومی همچنین از مردم آمریکا خواسته است تا نسبت به این اقدام که گفته می​شود گامی به سوی برقراری تجارت با ایران است، اظهار نظر کنند. با آغاز مذاکرات برای فروش برخی قطعات هواپیماهای بوئینگ و جنرال الکتریک اکنون بیشتر محافل رسانه​ای غرب، فروش قطعات هواپیما به ایران را آغاز تجارت آمریکا با ایران می‎دانند.

با آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 ، و اعلام آمادگی کشورمان برای حل اختلافات و نیز امضای توافقنامه اقدام مشترک میان طرفین​، کشورهای غربی و همپیمانان آمریکا با اعزام هیات های سیاسی و اقتصادی علاقه مندی خود را برای ازسرگیری و توسعه مبادلات و همکاری های تجاری با ایران ابراز کردند. شماری از مقام​های سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی در جریان ملاقات و مذاکرات با همتایان ایرانی خود در تهران​، گسترش مناسبات و تحکیم روابط با ایران را یک فرصت ارزنده برای کشورهای غربی و آغازی برای استفاده از ظرفیت ها و توان ایران دانستند.
مرجع : ايرنا