کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تبریک رئيس​جمهور آمريکا برای انتخابات عراق

ايسنا , 12 ارديبهشت 1393 ساعت 10:25

گروه بين​الملل:​
رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تبریک به مردم عراق به خاطر برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، ابراز امیدواری کرد که انتخابات به تشکیل دولتی بیانجامد که پاسخگوی خواسته‌های مردم عراق باشد.


به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به مردم عراق به خاطر برگزاری انتخابات پارلمانی در سراسر این کشور تبریک گفت. وی در این بیانیه اعلام کرد: میلیون‌ها عراقی با حضور در پای صندوق‌های رأی برای دستیابی به حق خود در برخورداری از دموکراسی و شرکت در رای‌گیری تلاش کردند.

وی همچنین اعلام کرد: مشارکت مردم عراق در انتخابات پارلمانی به همه جهان نشان داد که عراقی‌ها به آینده‌ای مسالمت‌آمیز و برقراری صلح و ثبات بیشتر در کشورشان تمایل دارند. اوباما در ادامه ابراز امیدواری کرد که انتخابات عراق به تشکیل دولتی بیانجامد که پاسخگوی خواسته‌های همه مردم عراق باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه تاکید کرد: نتیجه این رای‌گیری هر چه که باشد باید برای متحد کردن عراق و تشکیل دولتی که همه گروه‌های عراقی حامی آن باشند و آماده اجرای برنامه‌های ملموس باشد، استفاده شود. از سوی دیگر رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج اولیه انتخابات 20 الی 30 روز آینده اعلام خواهد شد.

وی همچنین نسبت شرکت در انتخابات را بالغ بر 60 درصد اعلام کرد.


کد مطلب: 40287

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/40287/تبریک-رئيس-جمهور-آمريکا-انتخابات-عراق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir