به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۰۴۸۱

تپش قلب و درد قفسه سینه را جدی بگیرید

گروه سلامت: یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه تپش قلب نامنظم باید جدی گرفته شود، گفت: اضطراب، مصرف الکل و مصرف بعضی داروها موجب تشدید نامنظمی ضربان قلب می‌شوند.
تپش قلب و درد قفسه سینه را جدی بگیرید
دکتر مسعود اسماعیلی با اشاره به اینکه تپش قلب به معنی آگاه شدن فرد از میزان ضربان قلب است، گفت: تپش قلب می‌تواند به صورت ضربان‌هایی با سرعت و ریتم طبیعی، ضربان نامنظم و یا با سرعت زیاد احساس شود. احساس ضربان قلب در شرایط عصبی، هیجان و یا به دنبال ورزش طبیعی است. وی با تاکید بر اینکه ممکن است بر حسب علت تپش، نشانه‌های اضافی نیز در ضربان قلب احساس شود، گفت: در این حالت تهوع و افزایش تعریق همراه با اضطراب و ترس شدید احساس می‌شود. اسماعیلی یادآور شد: احساس منگی و کوتاه شدن تنفس در تپش‌های قلب توام با فیبریلاسیون (لرزش) دهلیز قلب وجود دارد.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: کوتاه شدن تنفس، غش کردن و درد قفسه سینه در تپش قلب‌ همراه با سایر آریتمی‌های سریع قلب (نامنظمی ضربان قلب) بروز می‌کند. وی در خصوص عوامل مستعد کننده تپش قلب گفت: آریتمی‌های زمینه‌ای (نامنظم و بدون ضربان قلب) فعالیت بیش از حد غده تیرویید و کم خونی از عواملی هستند که موجب تپش قلب می شوند. اسماعیلی مصرف کافئین و نیکوتین را از عوامل محرک تپش قلب عنوان کرد و گفت: اضطراب، مصرف الکل و استفاده از داروهای مسدود کننده کانال کلسیم که برای درمان آنژین صدری و افزایش فشارخون تجویز می‌شوند از عوامل تشدید کننده تپش قلب هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر تپش قلب با نشانه‌هایی مانند درد قفسه سینه همراه باشد باید هر چه سریعتر به متخصص قلب مراجعه شود، گفت: احساس تپش قلب به ویژه از نوع نامنظم یا عود کننده باید توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد.
مرجع : ايسنا