به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۰۵۹۶
تأمین نیروهای متخصص در مناطق محروم

اعمال تعرفه‌های تدریجی درمانی

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری برنامه‌های مصوبی در بخش درمان به ویژه در مناطق محروم دارد، گفت: اعمال تعرفه‌های تدریجی درمانی و تأمین نیروهای متخصص در مناطق محروم از برنامه‌های عمده سال 93 است.
اعمال تعرفه‌های تدریجی درمانی
دکتر سید تقی نوربخش در بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی شازند این مرکز را از بیمارستانهای موفق سازمان ارزیابی و تأکید کرد: با افتتاح این مرکز درمانی، امکان فعالیت پزشکان در این شهرستان فراهم شد. وی ادامه داد: پروژه ساخت منازل مسکونی برای کارکنان و افزایش تعداد تختهای دیالیز از برنامه‌های تأمین اجتماعی برای بیمارستان شازند است. نوربخش افزود: از 15 اردیبهشت سال جاری در راستای تحقق برنامه‌های دولت تدبیر وامید در حوزه سلامت، 7 بسته سلامتی اجرا می‌شود وشاهد نقطه عطفی در حوزه سلامت خواهیم بود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه اگر فردی به مرکز درمانی مراجعه کرد به جز رنج بیماری مشکل دیگری نداشته باشد، اظهار امیدواری کرد: مجموعه تأمین اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی مشکلات درمانی کشور را مرتفع کند وبرنامه های حوزه درمان و سلامت دولت تدبیر و امید محقق شود. نماینده  شازند در مجلس نیز در این بازدید وضعیت بیمارستان تامین اجتماعی شازند را نسبت به سالهای قبل، غیرقابل مقایسه و مطلوب دانست و گفت: اما همچنان نیاز به تجهیز بیمارستان احساس می‌شود. حاج قاسم عزیزی افزود: فعالیت بیمارستان تأمین اجتماعی شازند موجب شده فشار از مجموعه علوم پزشکی استان کاسته شود.

وی با تقدیر از فعالیتهای تامین اجتماعی در شازند گفت: ترکیب جمعیتی غالب شازند روستایی هستند و تمایل به دریافت خدمات درمانی در منطقه خود دارند. مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این بازدید به تشریح فعالیتهای بخش درمان تامین اجتماعی در استان پرداخت و گفت: در بخش بستری شدگان در سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن 24 درصد افزایش داشته‌ایم. دکتر بابک عدلی با اشاره به 52/78 درصدی ضریب اشغال تخت در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان گفت: در بخش ضریب اشغال تخت نیز 15درصد رشد داشته ایم که 3درصد بالاتر از نرم کشوری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته، سال احیاء بیمارستان تامین اجتماعی شازند بود گفت: ضریب اشغال این بیمارستان نیز به 70 درصد رسیده که در طول این چند سال بی سابقه بوده است. دکترعدلی با اشاره به عملکرد بخش دیالیز بیمارستان تامین اجتماعی شازند افزود: این بخش در استان منحصر به فرد و نیازمند حمایت ویژه مسئولان است. وی کمبود نیروی پرستاری و پشتیبانی را از مشکلات عمده مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد.
مرجع : ايسنا