به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۴۰۶۵۱

تلويزيون همدم تنهايي سالمندان شده است

گروه سلامت: یک تحقیق جدید در بریتانیا نشان می‌دهد افراد سالمند این کشور نسبت به سال گذشته باز هم تنهاتر شده‌اند.
تلويزيون همدم تنهايي سالمندان شده است
بسیاری از افراد شرکت کننده در این تحقیق گفته‌اند تلویزیون یا حیوان خانگی‌شان تنها همدم آنها محسوب می‌شود. در نظرسنجی موسسه سالمندی بریتانیا ۲۰۰۰ نفر از افراد بالای ۶۵ سال به طور تصادفی انتخاب شده و با آنها در مورد سبک زندگی‌ و ارتباطاتشان مصاحبه شده است که از میان آنها ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند همیشه یا اغلب تنهایند. آماری که در نظرسنجی مشابه سال گذشته این موسسه ۷ درصد بود. از هر ۱۰ نفر هم ۴ نفر تلویزیون یا حیوان خانگی‌شان را به عنوان تنها مونس و همدم خود معرفی کرده‌اند.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که تنهایی می‌تواند بر افت سلامت و مرگ زودرس افراد موثر باشد. موسسه سالمندی بریتانیا، زمستان گذشته کارزاری به راه انداخته بود که طی آن از مردم درخواست می‌کرد به همان روش قدیمی و سنتی تلاش کنند تا احوالی از همسایگان و سالخوردگان بپرسند. در دهه‌های اخیر، افزایش امکانات بهداشتی و پیشرفت‌های علم پزشکی موجب افزایش میانگین عمر شده است و همزمان تعداد بازنشستگان و افراد سالخورده‌ای که تنها زندگی می‌کنند افزایش یافته است.

تنهایی و انزوای اجتماعی می‌تواند افراد را بی‌میل به غذا و پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم کند و علاوه بر آن می‌تواند ناملایمات روانی چون افسردگی و اضطراب در پی داشته باشد.
مرجع : بي بي سي