کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله مي‌کنند، چون نگران بررسی حساب‌هایشان هستند

همایش «دلواپسان» بدون مجوز برگزار شد!

14 ارديبهشت 1393 ساعت 17:10

گروه سیاسی: «دلواپسان» توافق ژنو در حالی برنامه خود را در سفارت سابق آمریکا برگزار کردند که به گفته احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجموعه برگزار کننده این برنامه مجوزی از وزارت کشور نداشته است. این در حالی است که دو نفر از نمایندگان مجلس هم دلیل چنین اقداماتی را فرار از مسئولیت ناکارآمدی های ۸ سال گذشته توسط حامیان اصلی احمدی نژاد مي‌دانند.


به گزارش پیام نو، عصر روز شنبه سفارت سابق آمریکا در تهران شاهد حضور منتقدان و مخالفان دولت بود، کسانی که آمده بودند تا اعتراض خود را به آنچه که «از دست رفتن منافع ملی در جریان مذاکرات هسته ای» نشان دهند. انتساب آنها به محمود احمدی نژاد توسط روزنامه های صبح ایران البته شدیدا جمع «دلواپسان» هسته ای را ناراحت کرده بود. با این حال این تنها روزنامه ها نبودند که چنین نظری داشتند. برخی نمایندگان مجلس هم معتقدند که معترضان سیاست خارجی دولت یازدهم هنوز هم دارای ارتباط سیستماتیک و تعریف شده با رئیس دولت سابق هستند.

می خواهند توجه افکار عمومی و رسانه‌ها را منحرف کنند
کمال الدین پیر موذن، نماینده مجلس با بیان اینکه «مردم همین آقایان را مسئول وضعیت کنونی کشور مي‌دانند» گفت: «دولت در چارچوب سیاست های نظام حرکت مي‌کند و نقد آن هم البته یک چیز بد نیست. اما سیاستی که پشت اقدامات برخی منتقدین وجود دارد بسیار خطرناک است که جمع شرکت کننده در همایش « دلواپسیم » شاخص این گروه ها هستند». پیر موذن معتقد است که این جمع در واقع عقبه دولت سابق در فضای سیاسی کنونی هستند که بعد از ۹ ماه با برگزاری این همایش فعالیت خود را برای حضور مجدد در سیاست و تقویت خود در مجلس کلید زده اند.

این نماینده مجلس مي‌گوید: «هیچ کس باور نمی کند که این عده به احمدی نژاد ربطی نداشته باشند. آنها اصلی ترین حامیان احمدی نژاد بودند و همین جمع بود که اجازه نظارت بر دولت را در مجلس هشتم و نهم نمی داد. همین جمع اکنون مشغول توجیه برخی اقدامات مخرب دولت سابق است و بسیار ساده انگاری است که مثلا به خاطر مسایلی چون اختلاف آنها با مشایی، فکر کنیم که ارتباطی با احمدی نژاد و پروژه سیاسی او ندارند».

او با اشاره به طرح های متعدد تحقیق و تفحص در مجلس و همچنین پرونده های دولت دهم و نهم در قوه قضائیه ادامه مي‌دهد: «به هر حال باز شدن جزئیات این مسایل دست خیلی ها را رو خواهد کرد و طرفداران احمدی نژاد مي‌خواهند قبل از چنین اتفاقی فضا را طوری به هم بریزند که توجه افکار عمومی و رسانه ها به سمت دیگری متوجه شود».

حمله مي‌کنند، چون نگران بررسی حساب هایشان هستند

غلامعلی جعفرزاده، نماینده دیگری است که برگزار کنندگان همایش «دلواپسیم» را مرتبط با جریان احمدی نژاد ارزیابی مي‌کند. او که خود در جریان پرونده های تحقیق و تفحص مجلس به صورت جدی فعال است مي‌گوید: «نقد و نظارت خارج از دولت نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه برای توسعه لازم هم است. اما مساله این است که به نظر مي‌رسد این جریان کارشکنی خود را دارد با نام نقد در جامعه جا مي‌اندازد. من اصلا فکر نمی کنم که هدف این طیف خیرخواهانه باشد».

وی با بیان اینکه تیم هسته ای از خودش در این مذاکرات مایه گذاشت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این مذاکرات در جبهه دشمن شکاف ایجاد کرد، گفت: «متاسفانه ما دچار یک پدیده اعجوبه به نام احمدی نژاد شدیم که به این راحتی نمی خواهد دست از سر کشور بردارد و اگر واقعا ایشان بعد از ۸ سال جواب پس مي‌داد و متولیان فساد اقتصادی در این مدت پای میز محاکمه مي‌رفتند، بعید مي‌دانم که دیگر کسی جرات مي‌کرد اسم او را بیاورد».

جعفرزاده حمله به دولت را هم در راستای فرار نزدیکان احمدی نژاد از جواب پس دادن به خاطر سوء مدیریت سال های گذشته مي‌داند و مي‌گوید: «به هر حال در این مجلس ۳۷ نفر و در مجلس قبلی تعداد بسیار بیشتری از مرتضوی پول گرفته اند. این تازه نتیجه یکی از چندین پرونده تحقیق و تفحص است. گزارش بقیه پرونده ها هم بیاید مشخص مي‌شود که عمق فساد سال های گذشته چقدر زیاد بوده. مرتبطین با احمدی نژاد و حامیان او قبلا مشخص بودند و حالا هم مشخص هستند. همین ها دارند جلوی پای دولت یازدهم سنگ مي‌اندازند».

جبهه پایداری هنوز هم با احمدی نژاد است
جعفر زاده ادامه مي‌دهد: «بسیار ساده انگاری است اگر فرض کنیم جبهه پایداری و تشکل هایی نظیر آن یک شبه از احمدی نژاد بریده اند و جدا شده اند. به هر حال در میان نزدیکان احمدی نژاد و تندروها اینقدر فصل مشترک های زیادی به لحاظ افراد و نظرات سیاسی وجود دارد که متوجه باشیم اینها با هم نمی توانند بدون ارتباط باشند. بنابراین من شک ندارم که به زودی باید شاهد جشن رجوع دوباره این دو جریان به یکدیگر باشیم و همایش هایی مثل «دلواپسیم» مقدمه این است».

این همه در حالی است که همزمان احمد بخشایش اردستانی هم مي‌گوید که «کمیته صیانت از منافع ایران» که برگزار کننده این مراسم بود هیچ مجوزی برای فعالیت دریافت نکرده است. هر چند او شک دارد که بتوان این مجموعه را یک حزب سیاسی نامید. کمیته صیانت از منافع ایران پیشتر و در جریان بازگشت رئیس جمهوری از سفر نیویورک مسئولیت تجمع اعتراض آمیز مقابل فرودگاه مهرآباد را بر عهده گرفته بود. با این حال این کمیته پرتاب کفش به سمت حسن روحانی را گردن نگرفت.


کد مطلب: 40663

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/40663/همایش-دلواپسان-بدون-مجوز-برگزار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir