به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۰۷۲۸

انتشار چهره همسر نخست​وزير چين

گروه بين الملل: رسانه‌های دولتی چین برای نخستین بار عکس و سوابق همسر نخست وزیر این کشور را به نمایش گذاشتند؛ استادی از انگلیس که چندین کتاب در مورد ادبیات آمریکا را ترجمه کرده است.
انتشار چهره همسر نخست​وزير چين
لی‌ کچیانگ، نخست وزیر چین با چنگ هونگ ازدواج کرده که 56 یا 57 ساله است. این زوج که روز یکشنبه به سفر رسمی آفریقا رفته‌اند، یک دختر دارند و در دانشگاه عالی پکینگ با یکدیگر آشنا شده‌اند. نشان دادن تصویر و سوابق چنگ هونگ در رسانه‌های عمومی بیانگر تلاش جدید چین برای پرورش و توسعه قدرت نرم و نشان دادن تصویر بهتری از خود در صحنه بین‌الملل است.

خبرگزاری شینهوا افزود: چنگ هونگ بیش از 30 سال است که در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه اقتصاد و تجارت کاپیتال تدریس می‌کند. وی استاد آموزش زبان انگلیسی و روش تحقیق است و مسئولیت یک پروژه تحقیقاتی درباره ادبیات طبیعی و نقد بوم شناسی را به عهده دارد.



نشان دادن تصویر چنگ هونگ غیرعادی است چرا که رهبران چین عموما جزئیات زندگی شخصیشان را محرمانه نگه می‌دارند. همسر ون جیابائو، نخست وزیر پیشین این کشور هرگز با وی به سفر نرفت اما همسران لی پنگ و ژو رونگجی، نخست وزیران پیشین چین در سفرها همراه همسرانشان بودند.

پنگ لیوآن، همسر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیز به طور محکم و جدی مدل بانوان اول این کشور را شکست چرا که آن‌ها از دهه 1970 میلادی چهره بین‌المللی بسیار محدود و مختصری از خود ارائه داده بودند.
مرجع : ايسنا