به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۰۷۳۳

اسنودن:مردم تحت جاسوسی مداوم هستند

گروه بين الملل: افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای است که کل جمعیت‌ جهان به جای یک فرد خاص، تحت برنامه‌های دائم نظارت و جاسوسی زندگی می‌کنند.
اسنودن:مردم تحت جاسوسی مداوم هستند
ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا که اطلاعات مربوط به برنامه‌های جمع‌آوری داده‌های دولت واشنگتن را افشا کرده است، از طریق ارتباط تصویری در محل برگزاری نشستی در تورنتوی کانادا گفت: نظارت دولتی در حال حاضر حسن تعبیری برای نظارت گسترده است. وی افزود: این برنامه‌های نظارتی دیگر بر مبنای اقدامات سنتی استراق سمع هدفمند در خصوص مظنونین خلافکار نیست، بلکه این برنامه تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها، متن پیغام‌ها، سایت‌های جست‌وجو شده، اینکه شما چه چیزی می‌خرید، دوستانتان چه کسانی هستند، کجا می‌رود و چه کسی را دوست دارید، پوشش می‌دهد.

این ارتباط تصویری زمانی برقرار شد که دو تن از مناظره‌کنندگان از جمله ژنرال‌ مایکل هایدن، رئیس پیشین اداره امنیت ملی آمریکا و آلن درشویتز، وکیل مشهور آزادی‌های مدنی و استاد قانون دانشگاه هاروارد به نفع عنوان این مناظره مبنی بر حل و فصل برنامه‌ نظارت دولتی، یک دفاع مشروع از آزادیمان است صحبت می‌کردند. در مقابل آن‌ها گلن گرینوالد، خبرنگاری که کارش برمبنای اطلاعات افشا شده از سوی اسنودن است و الکسینر اوهانیان، یکی از موسسان وب‌سایت رسانه‌های اجتماعی ردیت قرار داشتند.

گرینوالد در مناظره ضمن محکوم کردن شعار آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: منظور از برنامه نظارت دولتی چیست؟ مگر نه اینکه این برنامه با هدف شناسایی افرادی صورت می‌گیرد که به کشور لطمه وارد می‌کنند، اما سیستم واقعی نظارت دولتی هیچ ارتباطی با این مساله ندارد. برنامه نظارت دولتی در اصل از شعار واقعی آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر همه چیز را جمع‌آوری کنید حمایت می‌کند.
مرجع : ايسنا