به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۴۰۸۱۸
پس از سازمان محيط زيست،

وزارت نفت: بنزین پتروشیمی سرطان‌زاست

گروه اقتصادي: پس از سازمان محيط زيست، معاون وزیر نفت هم با تاکید بر آلاینده بودن بنزین پتروشیمی‌ها، یکی از دلایل افزایش سرطان در کلانشهرهای کشور را عرضه بنزین پتروشیمی‌ها عنوان کرد و گفت: هم اکنون کل بنزین عرضه و توزیع شده در جایگاه‌های تهران و کرج پاک و دارای کمترین میزان بنزن است.
وزارت نفت: بنزین پتروشیمی سرطان‌زاست
عباس کاظمی درباره آلاینده بودن بنزین‌های وارداتی گفت: در شرایط فعلی میزان واردات بنزین کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ‌گونه افزایشی نداشته است به طوری که به طور متوسط روزانه ۳٫۵ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه استانداردهای زیست محیطی بنزین وارداتی در مقایسه با بنزین پتروشیمی‌ها به مراتب بالاتر است، گفت: به عنوان نمونه، هم اکنون بنزین و ترکیبات حلقوی بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها حدود ۱۰ درصد است، این در حالی است که حجم بنزین وارداتی کمتر از دو درصد است.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه برای یک بنزین ایده آل و استاندارد ۲۷ استاندارد تعریف شده است، گفت: شرکت ملی نفت ایران برای افزایش واردات بنزین به مصوبه مجلس شورای اسلامی و دولت نیاز دارد. این مقام مسئول با رد هر گونه واردات بنزین در شرایط فعلی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: در شرایط فعلی به طور متوسط ۵٫۵ میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی‌ها تولید و برای امتزاج نهایی تحویل پالایشگاه‌های نفت می‌شود.

کاظمی با تاکید بر اینکه تلاش وزارت نفت برای توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها ارتقای کیفیت هوا در سطح کلانشهرهای کشور است، گفتبا این وجود از بهمن ماه سال گذشته بنزین پتروشیمی‌ها در سطح شهر تهران و کرج توزیع نشده است. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، یکی از دلایل افزایش سرطان در تهران و سایر کلانشهرهای کشور را به بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها نسبت داد و گفت: هم اکنون تمامی بنزین عرضه شده در تهران با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا است.

معاون وزیر نفت یادآور شد: بنزین یورو ۴ عرضه شده در تهران و کرج دارای کمتر از یک درصد بنزن است و بنزین پاک محسوب می‌شود. این مقام مسئول همچنین واردات بنزین را “موقتی” عنوان کرد و گفت: تا اوایل سال آینده و بهره برداری از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس واردات بنزین ادامه دارد.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ۱۹:۰۶
چرا کسی درباره متخلف صحبتی نمی کند؟ (224572)
57
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ۱۹:۲۵
چند شب پیش شخصی به عنوان مهندس پتروشیمی و یکی از مبتکرین تولید بنزین از پتروشیمی با تلویزیون ضرغام تی وی مصاحبه می کرد و ادعا می کرد این نوع بنزین ها مانند بنزین یورو 4 پاک است و مسئولین در این باره به مردم واقعیت را نمی گویند (224582)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ۲۰:۰۶
فقط تهران و کرج؟ بقیه ی شهرها مهم نیست؟ شیراز و تبریز و اصفهان چی؟ اهواز که گرد و غبار هم به آلودگی هوا اضافه شده چی؟ (224608)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ۲۱:۰۰
این آقای مبتکر, تحصیل کرده دانشگاه نفت است و درست میگوید اما روشی که این آقا ارائه داده اصلا" در پتروشیمی اجرا نمیشود و سیما از این موضوع سوء استفاده کرده.. چون بنزین کراکینگ ناقصی دارد و واحد تثبیت هم حذف شده بنزین تولیدی پتروشیمی صد در صد ناقص و سرطان زا است. مثل این میماند که شرکت گاز بجای تسویه و شیرین سازی, گاز ترش که حامل زیادی گوگرد و آلاینده ها است را مستقما" وارد خط انتقال کند که در اینصورت فاجعه خواهد بود. (224631)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ۲۲:۰۱
کارنامه‌ دولت گذشته اینقدر درخشانه که بعد از گذشت قریب به یکسال از اتمام کارش هنوز پس لزره های هفت ریشتریش مملکت رو داره تکون میده. وقتی انرژی هسته ای رو بشه با قابلمه و ملاقه توی خونه تولید کرد، بنزین پاک رو هم قطعا میشه توی پتروشیمی و تولید کرد.ما میتوانیم (224649)
خسته قول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ۲۲:۵۹
خسته نباشيد به احمدي نژاد بعد ازاختلاس هاي فراوان اکنون پرونده اش سکوت در برابر پرونده بنزين الوده (224676)