به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۴۰۸۴۰

چین در حال آماده‌سازی روند جنگ با ژاپن

گروه بين الملل: به گفته معاون رئیس ستاد عملیات‌های اطلاعاتی ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام، چین در حالی که در موضع خود بر سر مناقشات ارضی با همسایگانش ثابت مانده در حال افزایش تمرین‌های نظامی‌اش نیز هست.
چین در حال آماده‌سازی روند جنگ با ژاپن
جیمز فانل، عنوان کرد که چین در حال آماده‌سازی برای یک درگیری نظامی کوچک با ژاپن است تا کنترل جزایر مورد مناقشه را به دست بگیرد. براساس گزارشی که توسط موسسه نیروی دریایی آمریکا منتشر شد، بخشی از رزمایش 2013 چین که همه شاخه‌های ارتش آزادی‌بخش این کشور در آن حضور داشتند، آماده‌سازی برای جنگ احتمالی در راستای تحت کنترل درآوردن جزایر سنکاگو/دیائویو بود.

به ادعای فانل، ارتش آزادی‌بخش چین این وظیفه را اخیرا بر عهده گرفته است تا در صورت نیاز با یک حمله کوتاه ولی شدید نیروهای ژاپنی در دریای چین شرقی را نابود کند. پیشتر نیز چنین ادعاهای مشابهی مطرح شده بود؛ اظهاراتی که پکن به شدت رد می‌کند. به گفته فانل چین تاکنون 6 / 1 میلیون دلار برای توسعه تجهیزات در این نواحی، توسعه بنادر، فرودگاه‌ها، فناوری تصفیه آب و سیستم‌های نظارتی هزینه کرده است و این در حالی است که چین اتخاذ چنین اقداماتی از سوی دیگران را اعمال تحریک‌آمیز می‌خواند.

به گفته یک مقام دفاعی سابق استرالیا با توجه به سابقه پرتنش این ناحیه و همچنین غنی بودن آن، احتمال درگرفتن یک جنگ بین چین و ژاپن وجود دارد. اخیرا نیز یک روزنامه چینی اعلام کرده بود که پکن اطمینان دارد در سال 2040 بر سر جزایری که در دریای چین شرقی هستند، با ژاپن خواهد جنگید. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چین همواره بر حل مسالمت‌آمیز مناقشات ارضی با همسایگانش تاکید کرده است اما باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا در تور آسیایی خود و سفر به چهار کشور از جمله فیلیپین و ژاپن بر حمایت همه‌جانبه از این کشورها در مقابل چین تاکید کرده بود.
مرجع : ايسنا