به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۴۰۸۵۷
مدير كل سازمان ثبت احوال کشور خبر داد:

وجود11 میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور!

گروه جامعه: مدیر کل فناوری، اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور آخرین وضعیت ازدواج، طلاق، ولادت و فوت را در کشور تشریح کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود استانهای تهران، البرز و کرمان کمترین نرخ ثبت ازدواج و همچنین استانهای خراسان رضوی، گیلان و کردستان بیشترین نرخ طلاق به ثبت رسیده را به خود اختصاص داده اند.
وجود11 میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور!
علی اکبر محزون به آمار ولادت در سال 92 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک میلیون و 471 هزار و 834 واقعه ولادت به ثبت رسیده به طوری که نرخ خام حاصل از ثبت ولادت 19.1 در هزار به دست آمده است. همچنین استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان به ترتیب با 35.9، 25.4 و23.6 در هزار دارای بیشترین نرخ ولادت به ثبت رسیده و استان های گیلان، مازندران و تهران نیز به ترتیب با 13، 14.4 و 14.9 در هزار دارای کمترین نرخ ولادت بوده اند.

مدیر کل فناوری، اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال در مورد جوانانی که ازدواج نکرده اند نیز گفت: 86 درصد ازدواج مردان در سن 20 تا 34 سالگی ثبت مي‌شود و زنان 18 تا 29 سال نیز 85 درصد آمار ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده اند. به گفته وی جوانانی که در سن ازدواج قرار دارند و ازدواج نکرده اند 11 میلیون و 200 هزار نفر هستند.

محزون در مورد ازدواج هایی که سن زنان بیشتر از مردان است نیز اظهار داشت: 10.5 درصد کل ازدواج های ثبت شده سن زنان بیشتر از مردان بوده است که این آمار نسبت به سالهای قبل افزایشی نداشته است. همچنین در 3.6 درصد ازدواج های ثبت شده زنان یک سال بزرگتر، 2 درصد 2 سال بزرگتر و 1.6 درصد 3 سال بزرگتر از پسران بوده اند و در مقابل 11.9 درصد ازدواج های به ثبت رسیده زن و مرد همسن هم بوده اند و در مجموع 89.5 درصد ازدواج ها زوج همسن و یا بزرگتر از زوجه بوده است.

محزون با اشاره به اینکه در سال 92 میزان طلاق ها 3.4 درصد نسبت به سال قبل آن از افزایش برخوردار بوده است که این افزایش در مناطق شهری 5.2 درصد بوده است در حالیکه طلاق در مناطق روستایی 15.8 درصد کاهش داشته است. به گفته وی در هر ماه به طور متوسط 12 هزار و 947 واقعه طلاق، در هر شبانه روز 426 واقعه و در هر ساعت نیز 18 واقعه طلاق به ثبت رسیده است.
محزون تاکید کرد: بر اساس آمارهای موجود 14.2 درصد طلاق ها مربوط به سال اول زندگی و حدود 50 درصد طلاق ها نیز مربوط به 5 سال اول زندگی است.

وی تاکید کرد: استان های خراسان رضوی، گیلان و کردستان بیشترین ثبت طلاق و استان های سیستان و بلوچستان، ایلام و یزد نیز کمترین نرخ ثبت طلاق را به خود اختصاص داده اند و همچنین گروه مردان و زنان 25 تا 29 سال بیشترین ثبت طلاق را به خود اختصاص داده اند. مدیر کل فناوری، اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال اظهار داشت: در سال 92 به طور متوسط در ازای هر 5 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده به طوری که در مقابل هر صد ازدواج 20.1 طلاق ثبت شده است این در حالی است که در مقابل هر صد ازدواج در سال قبل آن 18 طلاق ثبت شده بود.

محزون به شاخص ازدواج به طلاق نیز اشاره کرد و گفت: در کل کشور این شاخص متفاوت است به طوری که استان های البرز از هر 3 ازدواج یک طلاق، تهران از هر 3.2 ازدواج یک طلاق و گیلان نیز از هر 3.9 ازدواج نیز یک طلاق را داشته اند و در مقابل آن در استان های سیستان و بلوچستان از هر 13 ازدواج یک طلاق، ایلام از هر 11 ازدواج یک طلاق و خراسان جنوبی نیز از هر 9 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

وی در خصوص تغییر ثبت نشانی نیز گفت: در سال گذشته یک میلیون و 440 هزار و 775 مورد تغییر ثبت نشانی داشته ایم که استان های تهران، البرز و اصفهان بیشترین تغییر نشانی از جهت ورود به استان و همچنین استان های تهران، البرز و خوزستان بیشترین تغییر نشانی از جهت خروج از استان و در نهایت استان های تهران، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین تغییر نشانی از جهت جابه جایی در خود استان را داشته اند.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۰۹:۳۲
مسولین عزیزفکرنمیکنیدحتمایه مشکلی وجودداره مثل نبودکارپایین بودن دست مزدگرانی تورم (224774)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۰۹:۳۸
فدای سر مسئولین محترم!!!!!!!ازدواج میخاییم چکار؟کار میخایم چکار؟انقد مسائل بسیار ارجحتر و مهمتر از جوانان ملت وجود دارند که زندگی ما در مقابل اونا اصلا ارزشی نداره...ما دهه 60ها که دیگه کم کم باید ببرنمون خانه سالمندان تا خانه بخت...چشم شما روشن.. (224779)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۴:۳۳
امتیازات انحصاری سود هنگفتی برای بانکها ایجاد می کند و اینکه بانکها در بهترین و گرانترین مناطق شهرها شعبه می زنند و اغلب هر ساله و غیر ضروری با صر ف میلیاردها تومان دکور و تابلوهای خود را عوض میکنند و پاداشهای چند صد میلیونی به مدیران خود می دهند گواه این ا دعاست ، دولت باید این بانکها را مجبور به دادن وام کافی بدون بهره و با سهولت کامل به جوانان متقاضی ازدواج و مزدوجین موقع تولد فرزند کند و قاطعانه با کارشکنی های بانکها در پرداخت این تسهیلات برخورد کند تا شاید از یکی از مشکلات مهم مردم و (225086)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۱:۲۰
قابل توجه بعضی ها
که اگر چشم دیدن وگوش شنیدن داشته باشند!!!!!!!!! (224892)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۲:۰۸
چه اوضاع گل وبلبلی! راستی چرا دوستان دولت جدید به بخشنامه اسطوره تاریخ بشریت که گفته بود "آمارهای خوب بدهید مردم ناامید نشوند" روی نمی آورند؟! مثل دولت اسطوره ها شما هم آمار بدهید در هر یک میلیون ازدواج یک ونیم عدد طلاق داریم. اینجا سوییس شده است.مردم نمی دانند از خوشی چه کنند؟روی سربرگ نامه ها هم تیتراژ ثابت "آی مردیم از خوشی" را بنویسید.سیاست ندارید آقا سیاست ندارید.دارید علیه خودتان سیاه نمایی می کنید.گفته باشیم. (224949)
زیگلری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۲:۰۹
سلام بنده زیگلری هستم از جیرفت
به نظر شما دختران الان خواستگار بی کار بی پول رو انتخاب می کنند یا شاهزاده ی سوار بر مزدا تری ؟
اگر مشکل کار و مسکن بهبود پیدا کنه ، کسی نیست که از ازدواج بدش بیاد
به امید فردایی بهتر (224951)
فرامرز لاری منش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۲:۱۵
اگه قدرت مالی باشه منم ازدواج می کنم
در فامیلمان کسی رو میشناسم که 18 سالشه با دختر 16 ساله ازدواج کرده
البته پدرش غول تجارته
ولی ما چی ؟! 38 سالمون شده مثل خروس پر کنده دور خودمون می چرخیم (224956)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۲:۴۴
جوانان مرز پرگهر نمیتونن ازدواج کنن آقایون دنبال افزایش موالید و جمعیتن! (224977)
رزمنده فراموش شده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۳:۴۸
لدفن دلواپس نباشید !
سالی بیست و چند هزار نفر کشته جاده ای
و چند صد هزار مصدوم و ملول تصادفات ... جای دلواپسی ندارد !

سونامی سرطان و آبیاری صیفی جات با آب فاضلاب انسانی و صنعتی
و عدم نظارت دقیق بر روی مواد غذایی و بکار گیری گسترده مواد نگاه دارنده و کودهای شیمیایی و فراوری و رنگ دهی مسموم به میوه جات و ... جای دلواپسی ندارند !
هوای آلوده کلان شهرها و بیماری های گسترده قلبی عرقی و آلرژی ها
و مرگ تدریجی وسیع مردم جای نگرانی ندارد !

تخریب محیط سبز اطراف شهرها و ... جای دلواپسی ند ا (225042)
رضا
Europe
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۴:۳۳
منم متولد دهه شستم.مجرد باحقوق نزدیک خط فقر ممنون میشم مسولین بخیل نباشن بفکر جوانها باشن چون عاقبت همه مرگه.شمام تا نصف راه اومدین بمان تاصبح دولتت بدمد ایشالله. (225087)
رضا
Europe
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۴:۳۴
منم متولد دهه شستم.مجرد باحقوق نزدیک خط فقر ممنون میشم مسولین بخیل نباشن بفکر جوانها باشن چون عاقبت همه مرگه.شمام تا نصف راه اومدین بمان تاصبح دولتت بدمد ایشالله. (225090)
رضا
Europe
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۴:۳۴
منم متولد دهه شستم.مجرد باحقوق نزدیک خط فقر ممنون میشم مسولین بخیل نباشن بفکر جوانها باشن چون عاقبت همه مرگه.شمام تا نصف راه اومدین بمان تاصبح دولتت بدمد ایشالله. (225091)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۷:۳۵
منم 32 سالمه بیکار مجرد ناامید دلواپس!! (225221)