به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۴۰۹۱۲
مدافع حقوق تک تک خریداران مسکن مهر هستم

وزير مسکن:​ توقفی در مسکن مهر نبوده

گروه اقتصادي: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کوچکترین توقفی در امر مسکن مهر نبوده و پاسخگوی تعهدات مسکن مهر هستم، گفت: بنده خود را جای خریداران مسکن مهر می گذارم و مدافع حقوق تک تک خریداران مسکن مهر هستم.
وزير مسکن:​ توقفی در مسکن مهر نبوده
عباس آخوندی صبح امروز در مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر توقف مسکن مهر گفت: توقف مسکن مهر صحت ندارد بلکه واقعیت این است که پیشرفت مسکن مهر با قاطعیت تمام از سوی دولت در حال پیگیری است. وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی به تمام تعهدات دولت قبل در حوزه مسکن مهر پایبند است. وی تصریح کرد: قرار بر این بود که 50 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر اختصاص داده شود که تا زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، 48 هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود ولی 2 هزار میلیارد تومان آن به دولت جدید منتقل شد. با توجه به اینکه بودجه 92، اعطای هر گونه اعتبار بانکی به مسکن مهر را محدود کرده بود، دولت این رقم را پرداخت نکرد.

به گفته آخوندی، علیرغم نظر دولت مبنی بر اینکه مسکن مهر به نحوی تامین اعتبار شود که رقمی به پایه پولی اضافه نشود. برهمین اساس، مابقی اعتبارات برای اختصاص به مسکن مهر به تصویب رسید و مقرر شد تا بانک مرکزی هر هفته، 110 میلیارد تومان بابت طرح مسکن مهر پرداخت کند. وی اظهار داشت: یکی از خواسته های مهم مردم در حوزه مسکن مهر، افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از 15 سال به 20 سال افزایش یابد که در دولت جدید این خواسته محقق شد.

وزیر راه و شهرسازی، یکی از درخواست های دارندگان مسکن مهر را توجه به مالیات بر این نوع از مسکن دانست و گفت: دریافت مالیات از این واحدها، موضوع مبهمی بود و ادارات امور مالیاتی در استان‌های مختلف، متفاوت عمل می کردند که بر این اساس به تمامی ادارات ابلاغ شد که مالیات بر مسکن مهر، بیش از 300 هزار تومان اخذ نشود. آخوندی همچنین در خصوص پرداخت هزینه های تامین اجتماعی از سوی دارندگان مسکن مهر نیز خاطرنشان کرد: مقرر شده تا بابت هر متر مربع، بیش از 5200 تومان هزینه تامین اجتماعی دریافت نشود.

وی افزود: در حال حاضر 1.5 میلیون واحد مسکونی در مرحله نازک کاری قرار دارد و 200 هزار واحد مسکونی مهر نیز در دولت یازدهم واگذار شده، ضمن اینکه بیش از 120 هزار واحد مسکونی آماده واگذاری است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، 1200 میلیارد تومان در سال 92 برای مسکن مهر شهرهای جدید تهران سرمایه گذاری شده و تاکنون در شهرهای جدید سراسر کشور، 2400 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مسکن مهر با قوت زیاد در حال پیشرفت است، ضمن اینکه برای حل مشکلات تعاونی ها، تاسیسات روبنایی و زیربنایی، کمیته مشترکی با وزارت تعاون تشکیل داده شده و در قالب آن، استان به استان و تعاونی به تعاونی مشکلات را حل خواهیم کرد. آخوندی ادامه داد: برای حل مشکلات تاسیسات زیربنایی، پروژه به پروژه رسیدگی می کنیم. در همین حال، ضمن اینکه به نمایندگان اطمینان می دهم که مسکن مهر نه تنها متوقف نشده و با مدیریت در حال پیگیری است، بلکه قائم مقام وزیر در امر مسکن مهر انتخاب شده و هر یک از نمایندگان راجع به هر پروژه ای مشکل داشته باشند، پروژه به پروژه را پاسخگو خواهیم بود.

وی تاکید کرد: کوچکترین توقفی در امر مسکن مهر نبوده و پاسخگوی فعالیت‌های مسکن مهر هستم. بنده خود را جای خریداران مسکن مهر می گذارم و مدافع حقوق تک تک خریداران مسکن مهر هستم.
مرجع : مهر