به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۴۱۰۹۹

تحريم هتل در اعتراض به اجرای‌حكم‌قصاص!

گروه بين الملل: در اعتراض به تصمیم سلطان برونئی به اجرای قوانین شرعی در این کشور، شورای محلی بورلی هیلز در کالیفرنیا خواستار فروش هتل‌های متعلق به برونئی در این ایالت شده است.
تحريم هتل در اعتراض به اجرای‌حكم‌قصاص!
مصوبه شورای محلی بورلی هیلز، از مناطق ثروتمندنشین ایالت کالیفرنیا، در پی اعلام تصمیم شماری از هنرپیشگان و دست اندرکاران سرشناس سینمای آمریکا به تحریم هتل‌های متعلق به برونئی و برگزاری تظاهراتی علیه تصمیم سلطان این کشور صادر شده است. هفته گذشته، سلطان حاجی حسن بولکیا، فرمانروای کشور نفت‌خیز برونئی، فرمان اجرای تدریجی قوانین شرعی را صادر کرد. قرار است این روند تا پایان سال آینده، با رواج مجازات‌هایی مانند قصاص و سنگسار، تکمیل شود.

در پی صدور این فرمان، تعدادی از افراد سرشناس سینمای آمریکا اعلام کردند که از این پس از اقامت در هتل‌های متعلق به دولت برونئی خودداری خواهند ورزید. صندوق سینما و تلویزیون نیز گفته است که از این پس، میهمانی قبل از برگزاری مراسم جوایز اسکار را در هتل بورلی هیلز، از جمله هتل‌های متعلق به برونئی برگزار نخواهد کرد. موسسه موسوم به "مجموعه دورچستر" دارای تعدادی هتل مجلل در آمریکا و تعدای از کشورهای اروپایی است.

گفته می‌شود که این مجموعه متعلق به "آژانس سرمایه گذاری برونئی" است و از جمله هتل های در مالکیت آن می‌توان به هتل بورلی هیلز در کالیفرنیا، هتل دورچستر در لندن و پلازا آتنه در پاریس اشاره كرد. علاوه بر تصمیم افراد سرشناس صنعت فیلم سازی به تحریم هتل‌های متعلق به برونئی، در روزهای اخیر تظاهراتی هم در کالیفرنیا علیه تصمیم سلطان برونئی برگزار شده است.
مرجع : ايسنا