به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۰ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۴۱۴۱۴

بيماري قلبي عامل اول مرگ ايراني‌ها

گروه سلامت: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: 38و سه دهم درصد از علت های وفات در سال گذشته مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی بوده است.
بيماري قلبي عامل اول مرگ ايراني‌ها
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، علی اکبر محزون با بیان اینکه 372897 رویداد وفات در سال گذشته به ثبت رسیده است ، افزود: بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان و تومورها، بیماریهای دستگاه تنفسی و حوادث غیرعمدی چهار عامل اول در علت ثبت وفات در سال 92 بوده‌ است. وی با بیان اینکه تعداد وفات ثبت شده در سال 92 نسبت به سال پیش از ان یک و نیم درصد رشد داشته است، گفت : استان های تهران ، اصفهان و فارس رکورددار ثبت فوت به علت بیماری های قلبی عروقی بوده‌ است.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اظهار داشت: سرطان و تومورها بیشترین سهم علل فوت در استانهای تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی ، بیماریهای دستگاه تنفسی بیشترین سهم علل فوت را در استان های تهران ، خراسان رضوی و اصفهان و حوادث غیرعمدی بیشترین سهم علل فوت را در استان های فارس، خراسان رضوی و خوزستان داشته است. محزون تصریح کرد: از کل اسناد فوت مربوطه 96 درصد در مهلت قانونی (10روز پس از وقوع فوت) اعلام و به ثبت رسیده است.
مرجع : واحد مرکزي خبر