به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۱۴۷۲
پی 7 مدل جدید اسند پی 6 شركت هوآوري

P7 ؛ یک کمر باریک دیگر از هوآوی /تصاوير

گروه فناوري: شرکت چینی هوآوی با عرضه پرچمدار جدید خود با نام P7 قصد دارد به رقابت با بزرگان بازار نظیر اکسپریا Z2 و گلکسی اس 5 برود. باید دید در زمان عرضه چه مقدار در هدف خود موفق خواهد بود.
P7 ؛ یک کمر باریک دیگر از هوآوی /تصاوير
شرکت هوآوی پرچم‌دار جدیدی برای مبارزه سنگین با گوشی‌هایی نظیر سامسونگ 5S، اچ‌تی‌سی وان و اکسپریا Z2 عرضه کرده و نام آن را Ascend P7 گذاشته است. اگر نام آن برای شما آشنا نیست بهتر است بدانید پی 7 مدل جدید اسند پی 6 این شرکت است. پی 7 مانند پی 6 بسیار باریک بوده و مشخصات آن جزء ویژگی‌هایی است که هر گوشی هوشمندی امروزه باید به آن مجهز باشد: اندروید4.4 کیت کت، پردازنده 4 هسته‌ای و صفحه نمایش فول اچ دی.

از بارزترین ویژگی پی 7 می‌توان به دوربین 8 مگاپیکسلی جلوی آن اشاره کرد که نسبت به دوربین‌های جلوی موجود در بازار عدد قابل توجهی است. از این رو می‌توان پی 7 را گوشی ایده‌آل علاقه‌مندان به پدیده سلفی دانست! با وجود اینکه هوآوی قرار است پرچمدار جدید خود را در ماه ژوئن در اروپا و آسیا عرضه کند ولی هنوز به مهمترین سوال در مورد فروش این گوشی یعنی قیمت آن حرفی به میان نیاورده است.

طراحی و صفحه نمایش
پی 7 در طراحی بدنه راه مدل‌های قبلی خود راپیش گرفته است. قطر آن تنها 6.5 میلی متر بوده و از این لحاظ بسیار باریک است. یک نوار فلزی دور تا دور قاب آن را فرا گرفته و قسمت پایین گوشی نیز منحنی و خمیده است. پنل فلزی قاب پشت گوشی حذف شده و جای آن را یک پنل شیشه‌ای گرفته است. و همگام در دست گرفتن آن حس خوبی را به فرد القا می‌کند. طراحی شیشه آن نیز یک افکت نقطه نقطه نیز دارد که در هر دو مدل سفید و مشکی این گوشی موجود است و به زیبایی آن کمک شایانی می‌کند. جنس شیشه گوریلا گلس 3 بوده و مقاومت بسیار بالایی در مقابل خش و شکستگی دارد.

با وجود اینکه اندازه 5 اینچی صفحه نمایش از مدل پی 6 با اندازه 4.7 اینچ کمی بیشتر است، ابعاد باریک گوشی باعث شده تا این تغییر اندازه خیلی به چشم نیاید. استفاده گوشی با یک دست تقریبا راحت بوده ووزن آن تنها 124 گرم است. بر روی فریم دور گوشی محل قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه میکرو اس دی قرار دارد. به وسیله کارت حافظه می‌توان ظرفیت داخلی 16 گیگابایتی گوشی را به 64 گیگابایت ارتقا داد. محل جک استاندارد هدفون که در مدل‌های قبلی به طرز عجیبی در کنار گوشی قرار داشت در این مدل به بالای گوشی نقل مکان کرده است.

رزولوشن صفحه نمایش 5 اینچی این گوشی 1920x1080 فول‌اچ‌دی بوده و همانطور که از یک گوشی پرچمدار انتظار می‌رود تصویری بسیار روشن و شفاف با تفکیک رنگ بالا ارائه می‌دهد. البته بهتر است تا زمان عرضه نهایی و مقایسه آن با دیگر رقبای بازار کمی صبر کرد تا دید آیا صفحه نمایش آن توانایی رقابت با غول‌های موجود در بازار را دارد یا نه.





پردازنده و نرم افزار
پی 7 مجهز به پردازنده کاریان 910T با سرعت پردازش 1.8 گیگاهرتز بوده و باید دید در زمان عرضه در مقایسه با پردازنده‌های بازار چطور عملکردی دارد. سرعت خوب پردازنده و ظرفیت 2 گیگا بایتی رم این گوشی نوید اجرای روان و بدون مشکل اکثر بازی‌ها و برنامه‌های موجود را می‌دهد. اندروید نسخه 4.4 کیت کت آخرین نسخه سیستم عامل گوگل برای موبایل بر روی این گوشی به طور پیشس فرض قرار دارد اما هوآوی با حجم زیادی از تغییرات بر روی این اندروید ظاهر آن را به کلی تغییر داده است.

نصب رابط کاربری اموشن هوآوی بر روی اندروید باعث شده تا بخش منوی برنامه‌های اندروید حذف شود و تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در کنار ویجت‌ها در صفحات متعدد خانگی این گوشی قرار گیرند و باعث سردرگمی کاربر پس از مدتی شود. مشکلی که برای کاربران مدل‌های قبلی این گوشی نیز وجود دارد. از طرف دیگر بازه وسیع انتخاب تم و قابلیت‌های متعدد ایجاد تغییرات شخصی باعث شده تا کاربر آزادی عمل بیشتری در شخصی‌سازی گوشی خود داشته باشد.

باتری گوشی 2500 میلی آمپری بوده و تصور می‌شود با استفاده معمولی دردر انتهای روز نیاز به شارژ کردن داشته باشد. پی 7 قابلیت جدیدی دارد که در صورت کم بودن ذخیره باتری صفحه نمایش را به حالت تک‌رنگ در می‌آورد و اتصلات بی‌سیم و یرنامه‌های سنگین را منحل می‌کند تا گوشی برای مدت بیشتری روشن بماند. به نظر می‌رسد این قابلیت یک کپی بی‌نقص از ریالابلیت جدید گلکسی اس 5 سامسونگ باشد که در ماه گذشته عرضه شد.







دوربین
در پشت گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه یک فلش ال‌ای‌دی جا خوش کرده است. علاوه بر قابلیت‌های و حالات خاص عکاسی و فیلمبرداری که در مدل‌های قبلی هوآوی نیز شاهد آنها بودیم یک قابلیت جدید به بخشس عکاسی این گوشی اضافه شده است که به کمک آن به همراه عکس گرفته شده 10 ثانیه صدا نیز ضبط می‌شود. این قابلیت نیز یک کپی دیگر از قابلیتی با نام Sound Shot سامسونگ است که در مدل اس 4 خود آن را معرفی کرد.

اما مهمترین فاکتور در مورد دوربین این گوشی، دوربین جلوی آن با رزولوشن 8 مگاپیکسل است. که بر روی کاغذ از تمام رقبای موجود در بازار یک سر و گردن بالاتر است. گویا هوآوی این گوشی را مختص کسانی ساخته است که علاقه زیادی به استفاده از دوربین جلوی گوشی خود دارند و با آن از خود عکس به اصطلاح سلفی می‌گیرند. به همین منظور هوآوی به صورت پیش فرض ابزارهای روتوش چهره را نیز در گوشی جدید خود قرار داده است.



نمای کلی
با وجود اینکه هوآوی در پرچمدار جدید خود از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوبی استفاده کرده اما به نظر می‌رسد فاکتور متمایز کننده‌ای نسبت به رقبای موجود در بازار ندارد. اما تجربه نشان می‌دهد که قیمت رقابتی گوشی‌های هوآوی چه در دنیا و چه در بازار ایران باعث استقبال کاربران از این گوشی چینی می‌شود.

مرجع : بازارخبر