به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۱۴۹۵

کارگردانان: وضعیت سینما نگران‌کننده است

گروه فرهنگ و هنر: جلسه مشترک شورای مرکزی کانون کارگردانان و شورای مرکزی مجمع فیلم‌سازان ایران با تأکید بر نگران‌کننده بودن وضعیت سینما و لزوم وحدت میان کارگردانان برگزار شد.
کارگردانان: وضعیت سینما نگران‌کننده است
همایون اسعدیان، سخنگوی کانون کارگردانان خانه سینما بیان کرد: شب گذشته (20 اریبهشت‌ماه) جلسه مشترکی میان شورای مرکزی کانون کارگردانان و شورای مرکزی مجمع فیلم‌سازان ایران در خانه سینما برگزار شد و حاضران به توافقات خوبی درباره تعامل این دو گروه و پیگیری وضعیت سینما رسیدند. او با اشاره به اینکه حاضران از هر دو طرف کارگردان هستند، توضیح داد: کارگردانان حاضر در جلسه‌ی اخیر به بررسی وضعیت فعلی سینمای ایران و معضلاتی که در تولید، توزیع و نمایش آثار وجود دارند، پرداختند. همچنین بر این قضیه تأکید شد که وضعیت فعلی سینما نگران‌کننده است و این شرایط کار را برای کارگردانان سخت می‌کند.

اسعدیان ادامه داد: در این‌باره حاضران با یکدیگر تفاهم کامل داشتند و تصمیم بر این شد که در اولین فرصت کمیته مشترکی از این دو گروه تشکیل شود و به زودی بیانیه‌ای درباره معضلات سینما و راهکارهای برون‌رفت از آن‌ها از دید این گروه منتشر شود. وی گفت: همچنین قرار شد این جلسات حداقل به صورت ماهانه ادامه داشته باشد، چرا که این دو گروه نقش موثری در وضعیت سینما می‌توانند داشته باشند.

اسعدیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی شاهد هستیم برخی افراد تمایل دارند فضای سینما را متشنج و زخم‌های کهنه را باز نگه دارند. به همین دلیل دوستان متفق‌القول بر این نظر بودند که راهی جز همدلی و وحدت نیست و باید هدف را سینمای ایران گذاشت، در واقع تنها راه برای جلوگیری از این شیطنت‌ها، وحدت کارگردان‌ها است. به گفته سخنگوی کانون کارگردانان خانه سینما در این جلسه از طرف کانون کارگردانان، کمال تبریزی، محمدعلی سجادی، ابوالحسن داودی و محمد بزرگ‌نیا و از طرف مجمع فیلم‌سازان هم علی ژکان، علیرضا داودنژاد، مجید قاری‌زاده، کامران قدکچیان، محسن امیریوسفی، منوچهر مصیری و مهرداد فرید حضور داشتند.
مرجع : ايسنا