به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۱۵۰۵

افزايش انتقادات نابجاي جریان افراطی

گروه سياسي: يك عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه افرادی که خود را دلواپس نشان می‌دهند، در جهت تخریب دولت از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند، گفت: این اقلیت تندرو کار را برای منتقدان اصلی سخت می‌کنند و با فضاسازی بی‌مورد و نقدهای بچگانه فضا را برای نقدهای سازنده از بین می‌برند.

 حمید نجف در مورد بحث شورای رهبری جریان اصلاحات،گفت: در  بدو امر هر گونه رهبری در تشکیلات مثبت است، اما اگر این بحث بخواهد به احزاب و تشکیلات صدمه زده و یا موجب کاهش قدرت اجرایی آنان شود را به صلاح نمی‌دانم. وی با اشاره به انتخابات شورای شهر تهران در خرداد ماه سال گذشته اظهار داشت: گروه‌های ۱۸ گانه اصلاحات با راه‌اندازی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دنبال تقویت همکاری و هماهنگی میان خود بوده‌اند، اما در جریان بستن لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر افرادی از شورای مشورتی آقای خاتمی به این لیست اضافه و به جای آنان افرادی که قرار بود در این لیست قرار بگیرند خارج شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: هر چه که بتوان هماهنگی و همکاری میان تشکل‌های اصلاح‌طلب را افزایش داد، بسیار ضروری است اما باید جلوی موازی‌کاری‌ها را بگیریم چراکه در آن صورت اختلاف در تصمیم‌گیری‌ها موجب بروز اشکالاتی خواهد شد. نجف ادامه داد: افرادی که قرار است در شورای رهبری جریان اصلاحات قرار بگیرند، بهتر است نمایندگانی را به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معرفی کنند تا آنان نظرات خود را در جلسه مطرح کرده و تصمیم‌گیری از یک جا صورت بگیرد نه اینکه شورای رهبری یا شورای مشورتی تصمیمات دیگری اتخاذ کرده و بعد بخواهند شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آن را پیاده‌سازی کند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با تاکید بر اینکه اصلاحات نیازمند نقد درونی و استفاده از تجربیات گذشته است، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود تا جریان اصلاحات به سمت انحصارگرایی حرکت نکند، چرا که در غیر این صورت به سرنوشت اصولگرایان دچار خواهیم شد. وی همچنین در مورد ادعای برخی از افراطیون مبنی بر اینکه در دولت روحانی از آزادی بیان برخوردار نبوده اما در عمل مبادرت به برگزاری همایش دلواپسیم کرده از سوی دیگر مانع برگزاری جلسه سخنرانی سید حسن خمینی در یکی از دانشگاه‌ها می‌شوند، بیان کرد: این افرادی که خود را دلواپس نشان داده  در جهت تخریب دولت از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند، کار را برای منتقدان اصلی سخت می‌کنند این افراد اقلیت تندرو هستند که با فضاسازی بی‌مورد و نقدهای بچگانه فضا را برای نقدهای سازنده از بین می‌برند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به حجم انتقادات علیه دولت اشاره کرد و افزود: جریان افراطی آنقدر انتقاد نابجا انجام داد که آقای لاریجانی رئیس مجلس و از عقلای اصولگرا نیز به مخالفت با آنان پرداختند. استنباط من این است که کشور درحال نزدیک شدن به آشتی ملی بود که آنان سعی بر اخلال در این روند دارند. عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با اشاره به تریبون‌های مختلفی که در دست جریان افراطی علیه دولت است، ابراز داشت: این‌ها رسانه‌ها و نشریات مختلفی دارند که می‌توانند برنامه‌های خود را به صورت کار‌شناسی و نقد سازنده مطرح کنند. اینکه بدون مجوز مبادرت به برگزاری همایش می‌کنند درست نیست.

نجف با تاکید براینکه برای آبادانی کشور نیاز به آرامش داریم، یادآور شد: ما اساساً با افراد تندرو چه در جریان اصلاح‌طلب و چه اصولگرا مخالفیم، چرا که این امر پیشرفت کشور را با وقفه مواجه ساخته و موجب لطمه دیدن همه افراد جامعه خواهد شد.