کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زندگی زنان در «کره‌شمالی» / تصاوير

فرارو , 21 ارديبهشت 1393 ساعت 19:05

گروه بين​الملل: پس از آنکه طی سال های اخیر عکاسان مختلف توانستند از حصار ممنوعه کره شمالی عبور کنند و وارد این کشور شوند تا کنون عکس های بسیاری از زندگی در این کشور رازآمیز منتشر شده است که مجموعه یک عکاس فرانسوی از جدیدترین آنها است.


"اریک لافرگ"عکاس مستند فرانسوی که پیش از این عکس های او از قبایل بدوی افریقایی در رسانه های مختلف او را به شهرت رسانده بود طی 7 سفر به کره شمالی عکس های با ارزشی از زندگی روزمره در این کشور تهیه کرد. گرچه عکاس درباره مجموعه عکس هایش گفته که تنها از جاهایی که توسط راهنمای کره ای برده شده و حکومت علاقمند بوده عکس گرفته است اما مجموعه او در میان عکس های دیده شده تا کنون همچنان منحصر به فرد است؛ لافرگ در پیدا کردن سوژه عکس های خود بیشتر از دیگران به وضعیت زنان این کشور توجه داشته است.

عکس های او زنان را در مکان های عمومی و تفریحی یا سر کار با لباس سنتی این کشور یا لباس رسمی عمدتا شاد و خندان نشان می دهد و او سعی کرده است در کنار مستند کردن وضعیت زندگی عمومی مردم وضعیت زنان این کشور فقیر را نیز به طور ویژه به تصویر بکشد. تصویر او کمتر به چیزی که بیننده از شهروندان کره شمالی انتظار دارد شبیه است. در دو مجموعه قصد داریم نگاهی بیاندازیم به عکس های این عکاس فرانسوی از وضعیت زنان کره شمالی.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



کد مطلب: 41571

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/41571/زندگی-زنان-کره-شمالی-تصاوير

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir