به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۱۵۸۶

رونمایی از بزرگترین الماس آبی دنیا /تصاوير

گروه اقتصادي: بزرگترین الماس آبی رنگ دنیا با وزن بیش از سیزده قیراط در سوئیس رونمایی شد.

 این الماس که به رنگ آبی روشن است در شهر ژنو در سوئیس رونمایی شد و قرار است روز چهاردهم ماه می در یک حراجی به فروش گذاشته شود. قیمت پایه حراج این الماس بیست و دو میلیون دلار در نظر گرفته شده است. این الماس قرار است همراه دویست و شصت جواهر دیگر که ارزش کل آنها به یکصد میلیون فرانک سوئیس بالغ می شود به حراج گذاشته شود.



دانیل استریوف جواهر شناس گفت:ما برای حراجی فوق العاده اینجا گردهم آمده ایم.در این حراج دویست و شصت قطعه جواهر با ارزش تخمینی یکصد میلیون فرانک سوئیس به حراج گذاشته خواهد شد.جالب ترین بخش این حراج به الماس آبی رنگ سیزده ممیز بیست و دو صدم قیراطی باز می گردد که بزرگترین الماسی است که تاکنون در این حراجی به حراج گذاشته می‌شود.  وی افزود: این الماس شگفت انگیز است و هیچ ناخالصی و خط و خشی بر روی آن دیده نمی شود.تاکنون پنج الماس در حراجی های پیشین ما وجود داشته  که وزن آنها بین ده تا یازده قیراط بوده است.این موضوع سبب شده تا این الماس به قطعه شگفت انگیز حراجی ما بدل شود که ما از این موضوع بر خود می‌بالیم.



وی در پایان گفت: ما الماس باشکوه دیگری در اختیار داریم که وزن آن 5.50 قیراط است که رنگ آن سبز و آبی روشن است که بزرگترین الماس از این نوع در حراجی ما محسوب می‌شود. این الماس شبیه یک مثلث است که قیمت اولیه آن شش میلیون و هشتصد هزار فرانک سوئیس تخمین زده می​شود. این الماس خاص از لحاظ رنگ قابل توجه است.

مرجع : باشگاه خبرنگاران