به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۴۱۶۵۱
اسرائیل: توافق‌هسته‌ای با ایران غیرقابل‌قبول است

نتانياهو هم سخت «دلواپس» مذاكرات شده است!

گروه بين‌الملل: در حالیکه شش قدرت جهانی و ایران آماده دور تازه مذاکرات هسته ای در روز سه شنبه می شوند، مقامات اسرائیلی از غیرقابل قبول بودن توافق هسته ای نهایی صحبت می کنند و دیگر به طور علنی اظهارنظر می کنند.
نتانياهو هم سخت «دلواپس» مذاكرات شده است!
به گزارش فرارو به نقل از فری بیکن واشنگتن، طی هفته های اخیر شخصیت های سیاسی و امنیت ملی اسرائیل به طور علنی از آنچه به اعتقادشان در توافق جامع غیرقابل تحمل خواهد بود، صحبت کرده اند و تاکید دارند که یک توافق بد اسرائیل را مجبور به استفاده از گزینه نظامی خواهد کرد.

الیوت ابرامز، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره جورج بوش گفت: «اگر توافقی انجام شود، (اسرائیلی‌ها) باید تصمیم بگیرند که علیه آن به مبارزه بپردازند، یا از کنگره بخواهند که پیش از برداشته شدن تحریم‌ها موضعی سخت تر بگیرد یا ساکت بمانند. تردید دارم که اسرائیلی‌ها ساکت بمانند و واقعا چرا باید ساکت بمانند: موجودیت ملی شان در خطر است و اوباما هم بدهکارشان نیست.»

بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دو سخنرانی مهم خود از نگرانی هایش در مورد توافق نهایی صحبت کرده و هرگونه توافق بالقوه که منجر به «برداشتن تحریم های ایران» شود وی در عین حال «توانمندی (هسته ای) ایران حفظ شود» را محکوم کرده است. نتانیاهو در سخنرانی 27 آوریل خود در روز گرامیداشت هولوکاست گفت: «چنین توافقی که باعث می شود ایران به کشوری در آستانه توانمندی هسته ای تبدیل شود، کل جهان را در آستانه یک پرتگاه قرار خواهد داد.»

وی در ادامه افزود: «برخلاف شرایط ما در دوره هولوکاست که مانند برگ هایی در دست باد، بی دفاع بودیم، حال ما قدرت زیادی برای دفاع از خود داریم و آماده هر ماموریتی هستیم.» یاکو آمیدرور، مشاور سابق امنیت ملی اسراییل و آموس یادلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل نیز با تکرار همین حرف‌ها هشدار دادند اگر برنامه هسته ای ایران برچیده نشود، این کشور می تواند برنامه هسته ای خود را به طور محرمانه بار دیگر آغاز کند.

آمریدور در اینباره نوشت: «مقامات اطلاعاتی آمریکا به طور علنی اعتراف کرده اند که نمی توانند به طور دقیق مشخص کنند که زمان واقعی فرار هسته ای ایران به سمت تولید تسلیحات هسته ای کی خواهد بود.» وی در ادامه افزود که حتی اگر سرویس اطلاعاتی غرب بتواند تلاش ایران برای فرار هسته ای را شناسایی کنند، نمی توان در مورد اجرای اقدام نظامی، به دولت اوباما تکیه کرد.

ایهود باراک، وزیر جنگ پیشین اسرائیل نیز با انتقاد از موضع مذاکراتی دولت اوباما در کنفرانس هفته گذشته در واشنگتن استدلال کرد که اگر آمریکا تصمیم به استفاده از گزینه نظامی بگیرد، می توان تاسیسات هسته ای ایران را در عرض یک شب نابود کرد!

با این وجود تحلیل گران تردید دارند که اظهارات علنی نتانیاهو تاثیری بر دولت اوباما داشته باشد. مایکل روبین، محقق انستیتوی امریکن انترپرایز و مشاور سابق پنتاگون در دوره ریاست جمهوری جورج بوش می گوید: «احتمال اینکه لفاظی های نتانیاهو تاثیری بر اوباما بگذارد اندک است. اوباما علاقه ای به نتانیاهو ندارد و هرچه این رهبر اسرائیلی بگوید را رد می کند. نتانیاهو هم به نوبه خود کمکی به خود نکرده و هرگاه که حرف زده، تمام آنچه در ذهن افراد بی طرف تداعی می شود کاریکاتوری از یک بمب است.»

ابرامز در اینباره گفت: «هر انتقادی که از جانب اسرائیلی‌ها مطرح می شود با استقبال جمهوری خواهان روبرو است اما سوال اصلی این است که دموکرات‌ها چه خواهند کرد. با اوباما همراه می مانند؟ به طور کامل؟ یا تا حدودی فاصله می گیرند؟ مشکل اسرائیلی‌ها این است که کمپین بزرگی از کاخ سفید می گویند یا باید به این توافق دست بیابیم یا بجنگیم.»

حاااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۰:۴۹
بهار جان تیتر خبرت منو کشته واقعا.دلواپسان اسرائیلی ایرانی!!! پیوندتان مبارک در این شب!!!!! (227040)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۱:۴۳
واقعا خودشونو به خواب زدن اینجا احساسی پیام میدم اما خبرگزاری فارس که مستدل جواب نظرات رو میدم متاسفانه نمایش داده نمیشه.فقط در مورد کاری که با سید حسن خمینی انجام دادن و پیرو اون نظرات اهانت آمیز منتشر شده در خبر مربوطه در خبرگزاری فارس مثل تحقیر این شخصیت بزرگوار با کلماتی لایق خودشان منو به یاد یزید زمان انداختند و اینکه گریه های آنها برای امام حسین چقدر پر ریا و مصنوعی است و حقا که لقب کوفی برازنده آنهاست (227047)
آقا دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۲:۱۰
پس دلواپس های اونطرفی و اینطرفی با هم هماهنگ کردن که در کشورهای اس . . باری هم دلواپس داشته باشیم . . . (227054)
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۲:۴۵
راستی هدف از در کنار هم قرار دادن دلواپسی گروهی از نیروهای خودی و دلواپسی دشمن قسم خرده اسلام توسط شما چه می تواند باشد ؟دوستان آب در آسیاب دشمن نریزید . (227061)
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۳:۵۸
آب رو شما بریز همون جا که میسوزه این شمایید که چوب کردن لای چرخ دیپلماسی ای به ظاهر ایرانی وقتی همه میگن رهبر در جریان مذاکرات هستش و بدون اطلاع رهبر کاری نمی کنند این شما و اسراییل هستید که دلتون تاپ تاپ میکنه من شما رو با اونها برابر می دونم اگه نیستی ثابت کن که نیستی شما ضد انقلاب و ولایت هستید ننگ بر شما (227073)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ۰۱:۰۴
دلواپس های داخلی فقط به فکر منافع و قدرت خودشون هستن که داره ازش کم میشه
دلواپس های داخلی فکر میکنن اسلام برابر هست با فقر بدبختی جهل ریا دروغ عوام فریبی جنگ تهمت
این ها کسایی هستن که ریشه ی دینو ول کردن چسبیدن به ریش
دلواپس های خارجی هم که گور باباشون اصلا بهشون فکر نمیکنم و زحمت تایپ کردن صفاتشونو به خودم نمیدم
درد ما این داخلی هان مگر نه خارجی ها که عددی نیستن. . . . (227081)
اميد222
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۳:۱۸
اسلام اعليک خون شهدا
از رهبر بزرگوار مي خواهيم اکنون که ماهيت دلواپسان داخلي با صهيونيستها يکي شده موضع نخست وزیر
صهيونيست با موضع دولت دهم و طرفداران يکي مي باشد دستور برخورد و دستگيري جاسوسان صهيونيست را در کشورمان صادر فرماييد اميد ما به فرمان شما مي باشد اميد طول عمر براي حضرتعالي . (227065)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ۰۰:۴۷
اين روزا همه دلواپسن! (227079)
سمیرا
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ۰۱:۳۰
نتانیاهو رسایی شریعتمداری پیوندتان مبارک . (227086)
بختيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ۰۱:۳۲
نتانياهو هشت سال گذشته چرا دلواپس نبودي؟
خجالت بكش
خيلي بدي (227087)
رضا33
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ۰۱:۳۷
حالا که مشخص شده دلواپسي داخلي مرتبط هست با دلواپسي صهيونيست خيالم راحته مشخص شده دلواپسان داخلي نوکر کي هستند چون صهيونيست اتش گرفته ايران توافق کنه پس منفعت دلواپسان داخلي و خارجي يکي هست پس احمدي نژاد که ميگفت صهيونيست بايد ناابود شود همش بازي بوده ب (227088)
۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ۰۵:۳۳
فقط دلم میخواد توافق نهایی بشه تا قیافه دلواپسان هردو طرفو ببینم به خصوص شریعتمداری کیهان. (227097)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ۰۶:۳۶
بازی پلیس خوب وپلیس بد امریکا واسرائیل فقط برای سرکیسه کردن بیشتر ماست وبس!اینها یک روح در دو بدن هستند. (227099)