کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بروجردی از سکوت ظریف در مجلس مي‌گويد

ايسنا , 24 ارديبهشت 1393 ساعت 18:23

گروه سياسي: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیح داد که چرا ظریف حتی به قیمت استیضاح هم حاضر نشد به سوالات برخی نمایندگان پاسخ دهد.


علاءالدین بروجردی در حاشیه همایش تجلیل از مدافعان حرم حضرت زینب (س)، علت عدم پاسخگویی ظریف به مجلس شورای اسلامی را این‌گونه عنوان کرد: ایشان روز اول وارد جلسه شدند و گفتند من از جلسه با مقام معظم رهبری می‌آیم، مطالب ما طبقه‌بندی شده است؛ من همه مسائل را در مجلس مطرح خواهم کرد ولی نمایندگان نباید مطلبی را بیرون از مجلس عنوان کنند، اما دوستان نماینده گفتند نه، ما می‌گوییم، آن موقع آقای ظریف هم گفت که من حرفی نمی‌زنم. بروجردی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با کشورهای 1+5 اظهار کرد: کار دکتر ظریف در مذاکرات هسته‌ای مشکل است و فکر نمی‌کنم در یک یا دو دور مذاکره به پایان برسد.

وی افزود: ماموریت تیم مذاکره کننده دفاع جدی از منافع ملی ماست که شورای عالی امنیت ملی کاملا آن را مشخص کرده و همان‌ها باید مبنای توافق قرار گیرد. البته با توجه به زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها بعید می‌دانم کار به سادگی پایان پذیرد. من با اطمینان می‌گویم شورای عالی امنیت ملی محدوده تصمیم‌گیری‌ها را به صورت جزئی مشخص کرده است و خارج از آن هیچ تصمیمی نمی‌تواند اتخاذ شود.

بروجردی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره علت اینکه ظریف در غرب نرم صحبت می‌کند و در مجلس محکم، بیان کرد: گزارشی که ما از مذاکره و برخوردهای آقای ظریف داریم، خیلی هم محکم و تهاجمی است. لبخند در مصاحبه‌ها یک مقوله است. مذاکره بسیار جدی است و چندین بار روند کار به سوی قطع مذاکره و بازگشت تیم به تهران رفت، اما این بار خیلی جدی‌تر است. وی درباره عدم خوش‌بینی مقام معظم رهبری به مذاکرات یادآور شد: سخنان مقام معظم رهبری را باید جامع در نظر گرفت، ایشان اعلام کردند که «مذاکره باید ادامه یابد، ما نسبت به دشمن کاملا بدبین هستیم و نسبت به تیم خودمان اعتماد داریم».

بروجردی ادامه داد: خروجی مذاکره این است که اگر به نتیجه برسد چه بهتر و اگر نرسد ما به دنیا اعلام کردیم صادقانه ورود پیدا کردیم و طرف مقابل است که بازی درمی‌آورد، ما دشمن را خلع سلاح کرده‌ایم. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوال یکی از حضار جلسه که معتقد بود تیم مذاکره کننده، «فاتحه نظام را خوانده‌اند»، گفت: مگر ممکن است مقام معظم رهبری برای فاتحه‌خوانی نظام، بفرمایند بروید جلو و مذاکره ادامه پیدا کند؟


کد مطلب: 41911

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/41911/بروجردی-سکوت-ظریف-مجلس-مي-گويد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir