به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۸ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۲۳۵۴

مبلغ: «خودسر»ها نباید احساس امنيت کنند

گروه سياسي: معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اگر با گروه‌های خودسر مماشات شود و آنها احساس کنند از حاشیه امنی برخوردارند، آسیب آن مستقیماً متوجه اقتدار نظام خواهد شد.
مرتضی مبلغ، در خصوص هجمه‌های اخیر افراطیون نسبت به شخصیت‌های برجسته کشور گفت: اصولاً جریان‌های افراطی در شرایطی که قانون‌مندی بر آن حاکم نباشد، می‌توانند به خوبی تحرک داشته و منافع خود را تامین کنند. وی افزود: اما به محض اینکه فضا شفاف و قانونمند می‌شود و همه امور در چهارچوب قانون انجام می‌گیرد، برای اینکه این امر با فعالیت‌های آنان منافات دارد شروع به تحرکات گسترده می‌کنند چراکه می‌خواهند قائده فضای شفاف را برهم بزنند تا هم از این طریق منافع خود را تامین کنند و هم اینکه چگونگی رانت‌هایی که به دست آورده‌اند افشا نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه فعالیت گروه‌های تندرو در دوره اصلاحات نیز به اوج خود رسید، گفت: امروز هم به دلیل اینکه دولت روحانی در راستای فضای قانونمند و شفاف حرکت کرده و می‌خواهد دست سوءاستفاده‌کنندگان و رانت‌خواران را قطع کند، آنها تلاش می‌کنند تا به بهانه‌های مختلف علیه دولت اقداماتی انجام دهند. وی ادامه داد: اقدامات افراطیون طی سال‌های اخیر آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به جامعه زد، اما هیچ یک از این آقایان نه تنها دلواپسی نداشتند، بلکه جبهه پشتیبانی آنها نیز بودند. این مسئله نشان می‌دهد که دلواپسی آنها برای جامعه نیست، بلکه دلواپسی جناحی یک جریان اقلیت است.

مبلغ با اشاره به اینکه نحوه برخورد با گروه‌های تندرو دو جنبه دارد، یادآور شد: جنبه اول روشنگری افکارعمومی است که تاکنون این امر به خوبی انجام شده و مردم با تمام وجود با عملکرد آنها آشنا شده‌اند. اما وجه دوم برخورد قانونی با گروه‌های خود سر است. وی با تاکید براینکه عمده برخوردها با قانون‌شکنان و گروه‌های خودسر باید از طریق دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی انجام شود، گفت: این دستگاه‌ها مسئول ایجاد امنیت در کشور هستند، لذا اگر وظیفه خود را به خوبی انجام بدهند، فعالیت این گروه‌ها محدود خواهد شد و آنها می‌فهمند که نمی‌توانند هرگاه اراده کردند جلوی سخنرانی شخصیت‌های بزرگ کشور را بگیرند.

مبلغ ادامه داد: از سوی دیگر گروه‌های خودسر مماشات شود و آنها احساس کنند از حاشیه امنی برخوردارند. به نظر من اگر به هر دلیلی با گروه‌های تندرو برخوردهای دوگانه صورت گیرد، آسیب آن مستقیماً متوجه اقتدار نظام خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: اگر دستگاه‌های مسئول به دنبال اقتدار نظام هستند، باید در مقابل هرگونه قانون‌شکنی اقدام کنند. چراکه این افراد اصولاً با هر شخصیتی که در خط آنها نباشد، زوایه دارند به ویژه شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله هاشمی و سیدحسن خمینی که همواره از قانونمندی، شفافیت و حقوق اساسی مردم دفاع کرده و مقابل رانت خواری‌ها موضع‌گیری می‌کنند.


مرجع : ايلنا