به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۲۴۴۴

حمله به دادستان خرمشهر، ترور نبود

گروه سياسي: رئیس کمیته امنیت مجلس با تاکید بر اینکه سوقصد به دادستان خرمشهر، ترور نبود، جزئیات این سوء قصد را تشریح کرد.
محمدرضا محسنی‌ثانی نماینده  سبزوار و رئیس کمیته امنیت مجلس به موضوع سوء قصد به جان دادستان خرمشهر اشاره کرد و ضمن انتقاد از بکار بردن لفظ "ترور" در این باره توسط رسانه‌ها، گفت: در این قبیل از حوادث باید نسبت به استفاده از کلمات بیشتر دقت کرد. وی با بیان اینکه سوءقصد به دادستان خرمشهر با تفنگ شکاری ساچمه‌ای اتفاق افتاده است، افزود: بخش زیادی از مردم منطقه سلاح در اختیار دارند و گاهی در اختلافات بین خود، برای ترساندن طرف مقابل از آن استفاده می‌کنند. رئیس کمیته امنیت مجلس درباره این حادثه تصریح کرد: یک فرد از پشت شیشه و از دور با تفنگ ساچمه‌ای به سوی وی شلیک کرده تا فقط شیشه را بشکند، در حالی که اگر کسی قصد ترور داشته باشد، از کلت و یا اسلحه کلاشنیکف استفاده می‌کرد لذا فرد ضارب قصد ترور نداشته است.

محسنی‌ثانی ادامه داد: با توجه به اینکه دادستان خرمشهر، از قوم و قبیله‌های همان مناطق بوده و پیش از این سوء قصد از منزل آقای حافظی رئیس قبیله حافظیه بیرون آمده بود، علت این حادثه احتمالا بیشتر اختلاف قبیله‌ای و یا نارضایتی از صدور حکمی توسط دادستان مطرح است و سازمان یافته و گروهکی نیست، اما در رسانه‌ها با عنوان ترور مطرح شد. بنابر این گزارش، بامداد روز شنبه - 27 اردیبهشت ماه - علیرضا باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر مورد سوء قصد قرار گرفت. وی در جریان این سوء قصد، از ناحیه سر و گردن مجروح شد. در جریان این حادثه، تنها یک ساچمه به ناحیه صورت وی اصابت کرده بود که توسط پزشکان خارج و خطر رفع شده است.
مرجع : تسنيم