به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۴۲۶۲۸

سوءقصد به‌دادستان‌خرمشهر، سیاسی‌نبود

گروه سياسي: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: رئیس کمیته امنیت این کمیسیون اعلام کرده که سوءقصد به جان دادستان خرمشهر قطعاً سیاسی و یا تحت عنوان عملیات تروریستی سازمان یافته نبوده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی درباره جلسه روز سه شنبه کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریانات تکفیری میهمان جلسه امروز کمیسیون بودند؛ موسوی رئیس دبیرخانه توضیحاتی پیرامون نحوه، اهداف و برنامه‌های دبیرخانه ارائه کرد.

وی افزود: آقای موسوی گفت که کنگره در آبان‌ماه برگزار خواهد شد و قبل از آن پیش‌جلسات مؤثری سازماندهی شده است که با حضور علمای بزرگ و شخصیت‌های اثرگذار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. جریانات تکفیری از جمله مهمترین جریانات تروریستی هستند که جهان اسلام را تهدید می‌کنند و اغلب علمای اهل سنت به شدت نگران فعالیت این گروه‌ها هستند. جنایات و اقدامات وحشیانه تروریستی تکفیری‌ها حتی موج خشم و عصبانیت را در پیروان سایر ادیان هم ایجاد کرده است. کنگره بین‌المللی خطر جریانات تکفیری با دبیری آیت‌الله سبحانی در قم برگزار خواهد شد و علما و شخصیت مؤثر جهان اسلام در کنگره مذکور شرکت خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: کمیسیون از اقدام مهم و مؤثر برگزاری کنگره استقبال و از تلاش همه عزیزان به ویژه حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی و آیت‌الله سبحانی تقدیر و تشکر کرد و اعلام حمایت نمود و شوشتری رئیس کمیته حقوق‌بشر کمیسیون نیز به عنوان رابط کمیسیون و کنگره معرفی شد.

وی تصریح کرد: در ادامه این جلسه، محسنی‌ثانی رئیس کمیته امنیت کمیسیون گزارشی از اقدام سوءقصد به جان دادستان خرمشهر ارائه و اعلام کرد که موضوع قطعاً سیاسی و یا تحت عنوان عملیات تروریستی سازمان یافته نبوده است، وی در مورد سرنوشت دانایی‌فر نیز گفت که مجموع برآوردها و بررسی‌های انجام شده مؤید هیچ‌یک از گمانه‌زنی‌های مطرح نیست. چون هیچ سندی مبنی بر زنده بودن و نبودن وی وجود ندارد.

نقوی خاطرنشان کرد: محسنی‌ثانی همچنین گفت که در ادامه مأموریت بازدید از مرزهای شرقی، صیانت نحوه، امکانات و اقدامات مرزبانی در طول مرز مورد بررسی قرار دادیم؛ وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت حوزه مرزبانی گفت که اشکالات قابل توجهی در مرزبانی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد، وی گفت افزایش پاسگاه‌ها، برجک‌ها، بازارچه‌های مرزی و تکمیل ایجاد موانع از جمله اقدامات ضروری حوزه مرزبانی منطقه است. همچنین محسنی‌ثانی به تحرکات و توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی و ناامن‌ساز اشاره کرد و گفت که دشمنان ملت و نظام و کشور تلاش وسیعی را به کار گرفته تا با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و انجام عملیات‌های تروریستی و گروگانگیری‌های پی‌درپی منطقه را ناامن کنند.