به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۲۶۴۳

گوشي‌هايي كه در بازار انقلاب کردند!/تصاویر

گروه فناوري: تمامی تلفن‌های همراهی که ما امروزه از آنها استفاده می‌کنیم از گذشتگان خود الگو برداری کرده‌اند و در طول مدت زمانی طولانی ساخته شده‌اند. با این که موبایل‌های امروزی شباهت بسیار کمی با گذشتگان خود دارند اما بدون آنها هیچ وقت ساخته نمی‌شدند.
در این گزارش نگاهی داریم به 11 تلفن همراه که در هنگام ورود به بازار تغییری اساسی در صنعت ساخت موبایل ایجاد کردند. این گوشی‌ها امکاناتی را برای اولین بار وارد بازار کردند که امروزه به صورت عادی در اکثر تلفن‌های همراه یافت می‌شود.

موتورولا Startac


شرکتی که اولین تلفن همراه را به بازار جهانی وارد کرد. موتورولا در سال 1983 Dynatac 8000x را وارد بازار کرد. با این حال تا سال 1990 کمتر کسی توان خرید این تلفن 1.1 کیلوگرمی با قیمت 3995 دلار را داشت. این گوشی که اولین تلفن تماما تاشو محسوب می‌شود انقلابی را در طراحی ساخت تلفن همراه ایجاد کرد، شرکت‌های بسیار دیگری پس از ورود این تلفن همراه به بازار از طرح و ساخت آن الگوبرداری کردند.

نوکیا 9000


 نوکیا اولین شرکتی بود که به نوعی تلفن همراهی هوشمند تولید کرد. با این که این گوشی جزو اولین دستگاه‌هایی بود که امکان خواندن و نوشتن ایمیل و جست وجوی صفحات اینترنت را در اختیار داشت، بزرگترین ویژگی آن کیبوردی کامل بود که باعث شد تا افراد بسیاری به سرعت به خرید آن رو بیاورند.

نوکیا 5110


این گوشی یکی از موبایل‌هایی است که پس از انتشار به سرعت در میان مردم مشهور شد و افراد بسیاری آن را خریداری کردند. این دستگاه ویژگی یا امکانات خاصی نداشت و مهمترین عامل شهرت آن تولید بسیار زیاد و قیمت ارزان آن بود.

شارپ J-SH04


تلفن همراهی که فقط در ژاپن به فروش رسید و اولین دوربین موبایلی را با کیفیت 0.1 مگاپیکسل ارائه می‌داد. این دستگاه به شما اجازه می‌داد تا تصاویر گرفته شده را از طریق پیام‌های الکترونیکی به اشتراک بگذارید. جا دارد که به گوشی Sanyo SCH-V200 اشاره کنیم که پیش از این دستگاه تولید شد و به یک دوبین نیز مجهز بود. اما شما از درون موبایل هیچگونه کنترلی بر دوربین نداشتید، Sch-v200 بیشتر همانند یک گوشی بود که به یک دوربین مجزا متصل شده بود.

بلک بری 6210


بلک بری یکی از شرکت‌هایی است که در تعیین استاندارد جدید در ساخت تلفن همراه به شدت اثر گذار بوده است. شرکت بلک بری که در گذشته با نام RIM شناخته می‌شد جزو اولین تولید کنندگان موبایلی بود که گوشی‌های خود را با سیستمی عالی برای مدیریت و برنامه‌ریزی مجهز کرده بود.

تلفن‌های همراه این شرکت به شدت از نظر امنیتی قدرتمند بودند و برای افرادی که در دولت مشغول به کار بودند انتخابی عالی محسوب می‌شدند. مدل 6210 این شرکت به این دلیل در این فهرست جا گرفته که جزو اولین مدل‌های بلک‌بری بود که به میکروفون و اسپیکر داخلی مجهز بود و همچنین به مسنجر معروف بلک‌بری مجهز بود.


موتورولا Razr V3


سالها قبل از این که مردم برای خرید آیفون چندین ساعت در صف بايستند، این تلفن همراه توانست علاقه‌مندان را ساعت‌ها در صف نگه دارد. این گوشی فوق العاده باریک به شدت خوش دست بود و به راحتی در جیب قرار می‌گرفت. امکانات این تلفن چندان خاص نبود اما طراحی منحصر به فرد آن باعث شد تا این دستگاه به یکی از پرفروش‌ترین تلفن‌های همراه جهان تبدیل شود.

Palm Treo 650


زمانی که شرکت پالم این دستگاه را وارد بازار کرد، بلک‌بری توانسته بود تا بخش اعظم کابران حرفه‌ای را در اختیار بگیرد. این دستگاه به ایمیل و تمام امکانات کاربردی مجهز بود و از یک مرورگر، دوربین و پخش کننده موسیقی و فیلم مناسب بهره می‌برد.

LG KE850 Prada


اولین گوشی مجهز به صفحه نمایشی لمسی خازنی که به کاربر اجازه می‌داد تا با دست خود به کار با آن بپردازد. قبل از این دستگاه گوشی‌های بسیار بیشتری با صفحه نمایش لمسی وارد بازار شده بودند اما همگی برای عملکرد مناسب نیازمند قلم مخصوص بودند. این تلفن همراه قابلیت تشخیص همزمان چند انگشت را نیز در اختیار داشت و به کاربران اجازه می‌داد تا به راحتی از محیط کاربری آن استفاده کنند.

iPhone


این گوشی اولین تلفن همراه هوشمند، اولین تلفن مجهز به صفحه لمسی یا در موارد بسیار دیگری اولین نبود، اما بسیاری از امکانات از پیش موجود را یک جا و به شکلی جدید ارائه می‌داد. شاید بتوان گفت که آیفون در هنگام ورود به بازار طرح جدیدی برای ارائه نداشت اما توانست با بهبود طرح‌های بسیاری که از قبل موجود بودند یا استفاده بهتر از آنها به شهرت خوبی در بازار دست یابد و به سرعت در میان کاربران مشهور شود.

T-Mobile G1


هنگامی که به گذشته نگاه می‌کنیم، شاید باور این که اولین تلفن همراه اندرویدی در سال 2008 وارد بازار شد کمی غیر قابل باور باشد. این دستگاه که به امکاناتی بسیار محدود مجهز بود توسط شرکت HTC تولید شد و آغازگر رقابت اندروید و اپل محسوب می‌شود.

Samsung Galaxy S3


شاید از دیدن نام این تلفن همراه در این فهرست تعجب کنید، اما S3 به یک دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است، این دستگاه جزو اولین گوشی‌هایی بود که پس از انتشار جهانی توانست به فروشی بسیار بالا دست یابد و اپل را از خطر اندروید آگاه سازد. این گوشی آغازگر جنگ دادگاهی اپل و سامسونگ نیز محسوب می‌شود.
مرجع : بازارخبر