کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازداشت چندساعته «هپی»ها و چند سوال

1 خرداد 1393 ساعت 16:18

گروه فرهنگي: چند جوان تهرانی که ویدیوی هپی (شاد) آنها در همراهی با «کمپین شاد» فرل ویلیامز، خواننده آمریکایی، در یوتیوب منتشر شده و روز سه شنبه خبر بازداشت آنها منعکس شده بود، چهارشنبه گویا به قید وثیقه آزاد شدند.


سايت انصاف‌نيوز در اين باره با طرح چند پرسش نوشته است: پرسشی که با بازداشت با سرعت این چند جوان پیش می‌آید این است که:
- آیا هر کلیپ و تصویری که در یوتیوب و فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی مجازی منتشر مي‌شوند، در صورتی که افرادی در آنها شئونات استاندارد پلیس را رعایت نکنند، مورد بازخواست قرار مي‌گیرند؟
- مثلا آیا هر کسی که عکس بدون حجاب در فیسبوک بگذارد، عملی خلاف قانون انجام داده است؟ مجازات کسی که عکس بدون حجاب از خود در فیسبوک بگذارد چیست؟
- آیا پلیس توان برخورد با تعداد بسیار بالای تصویر غیر از حجاب استاندارد پلیس در شبکه های اجتماعی را دارد و آیا کسانی که چنین تصاویری از خود در این شبکه ها گذاشته اند تحت تعقیب هستند؟

- آیا برخورد نکردن با کسانی با تصاویری در شبکه های اجتماعی که پلیس آنها را مبتذل مي‌داند، نشانه ی تساهل پلیس است یا از آنها خبر ندارد؟
- اگر امکان برخورد با اعمال خلاف شئونات استاندارد پلیس وجود دارد، پس چرا این شبکه های اجتماعی فیلتر شده اند؟
- آیا پلیس در دیگر زمینه ها نیز با همین سرعت عمل مي‌کند؟ به عنوان مثال آیا سرعت پلیس در شناسایی و بازداشت متهمان قاچاق مواد مخدر هم همینقدر بالاست؟ اگر هست، پس چرا وضعیت مواد مخدر در کشور در شرایط کنونیست؟
- آیا برخورد سریع اخیر و امثال این برخوردها، صرفا راضی کننده مردم در اقتدار پلیس تصور مي‌شود و مي‌تواند ضعف احتمالی در سرعت و چگونگی برخورد با جرایمی ملموس تر و با اولویت بیشتر مانند مواد مخدر، دزدی، شرارت و امثال آن را بپوشاند؟


کد مطلب: 42802

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/42802/بازداشت-چندساعته-هپی-چند-سوال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir