به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۲۹۲۰
توضيح لیلا حاتمی درباره ديدارش با ژیل ژاکوب؛

ژاكوب برایم حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت

گروه هنري: لیلا حاتمی درباره ديدارش با ژیل ژاکوب در جشنواره فیلم کن که اعتراضاتی را به همراه داشت، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برای من حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت.
ژاكوب برایم حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت
در متن این نامه که از سوی محمد رسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به رسانه ها ارسال شده آمده است: در این سال ها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلم های خارج از ایران به این دلیل نپذیرفتم که ادامه فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است.

در جشنواره های بین المللی که در طول این سال ها حضور داشته ام چه به عنوان بازیگر فیلمی که از سینمای ایران در جشنواره حضور داشته و نمایندگی ایران را برای دیگران تداعی می کرده و چه به عنوان داورمنتخب و مدعو جشنواره هاکه صرفا به عنوان شخصیتی مستقل درآن ها حضورداشته ام؛ سعی کرده ام موازین و اصول را رعایت کنم ؛ به همین دلیلِ روشن که رعایت این اصول از الزامات کار در سینمای ایران است.

وی در این نامه تاکید کرده است: این بار نیز طی مکاتباتی که با مسوولان فستیوال داشتم به تفصیل تمام نکات را توضیح داده بودم و خواستار همکاری آن ها شده بودم لذا در مراسم افتتاحیه و غیره؛ آن ها همه مقررات را می دانستند وبا همکاری و درک متقابل هیچ مورد خاصی پیش نیامد.

بازیگر فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین یادآور شد: اما در مورد آقای ژیل ژاکوب که با قریب نود سال سن آخرین سال حضورش در فستیوال را می‌گذراند باید توضیح دهم که ایشان به علت کهولت و از یاد بردن همه تاکیدات؛ که معمول این سن و سال است؛ ضوابط یاد شده را فراموش کرد و اقدام پیشگیرانه من برای دست دادن با ایشان هم موثر واقع نشد. مسلما ایشان برای من حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت که میزبان من هم بود.

حاتمی در این نامه گفت: هرچند از ادای این توضیحات شرم دارم اما شاید برای کسانی که نمی‌توانستند موقعیت ناگزیر من را درک کنند ناچار شدم وارد برخی جزییات شوم. با این حال از این پیشامد و این که احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متاسفم چه خود تربیت شده پدری هستم که همه از میزان علاقه او به دین و ملیت ایرانی آگاهند.

لیلا حاتمی به عنوان داور شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن در این رویداد سینمایی حضور یافته و برخورد صمیمی وی با ژیل ژاکوب رییس فستیوال کن با واکنش هایی در داخل کشور از سوی طیف های مختلف همراه شد. این رویداد از چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 7 خرداد به کار خود پایان می دهد.