به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۵۶
سئوال روز فعالان و محافل سياسي؛

احمدی‌نژاد یا روحانی؛ کدام یک رئیس جمهورند؟!

گروه سیاسی - رسانه‌ها : به بهانه لغو همایش اصلاح طلبان در بوشهر که توسط فرماندار احمدی نژادی این شهر صورت گرفت و همچنین ممانعت از برگزاری مراسم و همایشهای اصلاح طلبان در شهرهای مختلف کشور روزنامه ابتکار در سر مقاله خود به این موضوع پرداخته و نوشته است:
احمدی‌نژاد یا روحانی؛ کدام یک رئیس جمهورند؟!
وقتی در یک روز در شهری مانند بوشهر همایش مخالفان دولت به راحتی برگزار می شود و هواداران دولتی که بر سر کار است، نه در آن شهر و نه در شهرهای دیگری چون یاسوج، اصفهان، شیراز و مشهد، امکان برگزاری همایشی مشابه را ندارند، سؤالات بسیاری به ذهن متبادر می شود.

نخست اینکه کدام دولت بر سر کار است؟ آیا وضعیت مانند چهار ساله دوم دولت احمدی نژاد است که فقط گروه های زیر مجموع جناح حامی دولت در هم فضاهای عمومی همایش و جلسه و سخنرانی برگزار می کردند. درحالی که گروه های جناح مقابلِ دولت، به خصوص اصلاح طلبان، حتی در برگزاری جلسات در داخل منازل خود نیز با ممانعت های عجیب و غریب روبرو می شدند. این وضعیت هر انسان ناآگاهی را به این اشتباه می اندازد که نکند در 24 خرداد 92 یکی از نامزدهای مدافع وضع دولت احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسیده است.

دیگر این که آیا دولت روحانی آن قدر آزادمنشی به خرج می دهد که شعار «زنده باد مخالف من» را سر می دهد، بی آنکه گوش چشمی به موافقان و همراهان خود داشته باشد؟ این گمانه زنی به این خاطر تقویت می شود که گاه به بهای آزادی مخالفان در ابراز عقیده، قانون لگدکوب قدم های آن ها می شود؛ در این میان برخی از مسئولان دولتی نه به هواداران دولت می اندیشند و نه به قانونی که میثاق مردم و حکومت بوده است؛ و در این قانون گریزی آنچه دستخوش خدشه می شود، اعتبار حکومت است. این مسئولان اگر جواب گوی ملت نیستند، حداقل باید پاسخ گوی حکومت باشند که چرا چنین در برابر حراج قانون به ثمن بخس ساکت و ناظر نشسته اند.

سوال بعدی که خود را نشان می دهد، این است که آیا دولتِ متکی به رأی مردم توان برخورد با قانون ستیزی ها را ندارد؟ این سؤال نیز از مقایسة شعارها و نظرات رئیس جمهور و عملکرد مسئولان زیردست او به ذهن متبادر می شود. دکتر حسن روحانی هم در شعارهای انتخاباتی و هم در سخنرانی خود در یک سال گذشته بر اجرای امور در مجرای قانون تأکید بسیار کرده است، درحالی که به نظر می رسد برخی از مسئولان منتخب وی و دولتش در تهران و استان ها و شهرهای دیگر، عملکردی متناقض با این شعارها و تاکیدات دارند. در اینکه هنوز بسیاری از مسئولان دولتی در شهرستان ها تغییر چندانی نکرده اند، شکی نیست و البته اعتراضی نیز نیست؛ چرا که خود می تواند نشانی ازبلوغ فکری دولتمردان جدید باشد. اما اینکه این مسئولان هنوز روش دولتمردان پیشین را در عمل پیاده می کنند، خطری است که دولت مستقر را- حتی – بیشتر از حمله خارجی تهدید می کند.

مردمی که در روز 24 خرداد 90 پای صندوق های رأی آمدند و از میان چند نامزد مطرح و مشهور، دکتر حسن روحانی را برگزیدند، خوب می دانند که به چه خاطر به او رأی دادند و از پس یک سال طبیعی است که هنوز آن عهد را به یاد داشته باشند و تحولات امور را رصد کنند، تا نشانی از اجرای خواسته های خود را مشاهده کنند. از سوی دیگر دکتر حسن روحانی نیز به کرات گفته است که هم وعده هایش را فراموش نکرده و هم بر اجرای آن ها اصرار دارد. اما آنچه در این میان، بین انتظارات مردم و عملکرد دولت فاصله ایجاد کرده است، رفتار برخی از مسئولان منتخب دولت در سراسر کشور است که یا فراموش کرده اند مامور اجرای منویات کدام رئیس جمهور اند و یا خود را به ندانستن، نفهمیدن و فراموشی زده اند.

این مسئولان در امتحان اعتمادِ مردم نمره ای کسب می کنند که در مقیاسی کلی در کارنامه دولت یازدهم و دکتر حسن روحانی نوشته می شود. بر رئیس جمهور است که مواظب نمر ه خود در این آزمون مهم و دشوار باشد.

علیزضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۱:۴۸
فرمانداران اصولگرا را برکنار کنید. (229972)
تورج قلي پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۵۶
مگه احمدي نژاد اصولگرا بود ؟ يه پوپولسيت تمام عيار بود و فرمانداراشم عين خودش (230077)
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۰۵
احمدي نژاد و متحجران ، چماق اصولگرا ها بوده و خواهند بود!!!!!
مگر پروسه ارتقاء م . ا. را از فرمانداري تا به رياست جمهوري را تدبير نكرده اي!!!؟؟؟؟؟ (230155)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۰۸
يك اصولگرا ، پوپوليست هم مي تواند بشود . خواستن توانستن است !!!! (230157)
پناه بر خدا!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۳:۰۱
شما اصول گرایان استاد ملاق زدن هستید!

لابد 2 روز دیگر میگید احمدی نژاد اصلاح طلب بود و 4 روز دیگر میگید احمدی نژاد از اولش سلطنت طلب بود!!! (230201)
پو پو لیسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۳:۰۳
مگر اصول گرایی غیر از پو پولیسم است؟ (230202)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۸:۴۸
موضوع اينجاست كه متحجرين ، همه جا را مين گذاري كرده اند !ورود ممنوع است عزيزان!!!!!!!!!!!! (230150)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۱:۴۹
وزارت کشور دردوران رحمانی فضلی ادامه دهنده راه دولت قبل است (229973)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۱۸
جریان موسوم به انحرافی گروهی پیچیده هستند که حتی درون اصلاح طلبان هم عواملی رسوخ داده اند و از داخل به اصلاح طلبان ضربه می زنند و اهداف این به ظاهر اصلاح طلبها همان اهداف احمدی نژاد و مشایی است و بعید نیست در وزرای دولت روحانی نیز خانه کرده باشند همانطور که توانستند با فریب اصولگرایان محمود را ریس جمهور کنند و آنهمه صدمه به کشور و نظام زدند (229991)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۴:۳۸
دوست عزیز با نهایت احترام با شما مخالفم.دولت روحانی که حسینیه نیست که هر که خواست بدون دعوت وارد شود وبا چراغ خاموش هر کاری بکند.آنان زیرکند اما این سو هم با هوشمندان طرفند.همه چیز حساب وکتاب دارد.صبر کنید.دیدید که بنزین افزایش بها داشت اما قیمتها تکان نخورده است.بار آن بخش از دولت که بر شانه های اصلاح طلبان صادق قرار داده شده به منزل خواهد رسید.روش حسینقلی خانی هم دیگر پاسخگو نیست.برکنار کن و تیرباران کن و خانه نشین کن نداریم.بگذار بمانند.حالا با آنها کار هست.صبر باید کرد دوست عزیز. (230045)
مهرداد
Germany
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۰۶
مگر نمیشود این نفوذی ها را سریع برکنار کرد؟ (230051)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۳۸
آنها در پیشانی خود نمی نویسند نفوذی هستیم بلکه مانند کشمیری که رجایی و باهنر را شهید کرد کاملا همرنگ بقیه هستند (230072)
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۸:۴۲
بنده مطمئنم كه در تيم همراه مهندس موسوي در مناظره معروف تلوزيوني سال ٨٨ هم نفوذي هاي دو روي مخالف موسوي وجود داشت!!! چطور يكي از ستاد ايشان به وزارت مي رسد ولي يك استاد دانشگاه به صرف هواداري از موسوي و بدون كار ستادي براي احراز وزارت از مجلس رأي عدم اعتماد مي گيرد!!؟؟؟؟؟؟؟ (230146)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۸:۴۳
وچنين است وزارت نفت !!!! (230148)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۸:۴۵
بايد همه از سرنوشت مه آفريد عبرت بگيريم و دانسته ها و وصيتهاي خودمان را در جاي امن بگذاريم !!!!!! (230149)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۱:۵۲
وقتی فرماندار احمدی نژادی فرماندار ویژه شهر میانه می شود و جناب استاندار اصلاح طلب استان هم فقط تماشاچی است وضع بدتر از این می شود.
به نظرم کابینه آقای روحانی نیاز به یک پوست اندازی جدی دارد. دکتر روحانی در بین کابینه اش تنهاست. بسیاری از وزرا از ترس نمایندگان مجلس جرأت حرف زدن ندارند روحانی مجبور می شود خودش از کل دولت و کابینه دفاع کند.
شما وزرای اصلاح طلب دولت را ببینید چه قدر محافظه کار شده اند!
کاش آقای روحانی تدبیر را با تغییر از کابینه اش شروع می کرد. (229975)
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۱:۵۶
احمدي نژاد ديگه اين همه خرابكاري بس است بس است بس است بس است بس است بس است بس است. چي از جون ملت مي خواي... (229976)
جمشيد
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۱:۵۸
مسئله اصلي به ديدگاه و نظر رئيس جمهور بر مي گردد. رئيس جمهور مردمي ،خود وديدگاهش غير خودي است. در اين حالت اسلام هم در خطر است.واينجاست كه دلواپسان براي نجات بيدار مي شوند. (229979)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۳
ایشان نماینده تام الاختیار امام زمان (عج) بودند! نمایندگی امام زمان (عج) کجا ریاست جمهوری کجا بهار جان! (229981)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۶
بهار جان دلبندم خرداد 92نه 90 (229983)
شراره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۶
ازآقای روحانی انتظارداریم وقتی فعالان سیاسی ومردم ازشما حمایت گسترده انجام می دهند، شما هم بیشترازقبل حمایت خود را از فعالان سیاسی ومردم اعلام کنید.
روحانی منتظریم (229984)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۶
عالی بود، بهار جان (229985)
AVENGER
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۸
همه میدانند از جمله عده ای قلیل! به نام مردم که به پای صندوق های رای رفتند!
اما جمع اقلیت !!؟ باور ندارند... (229986)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۱۷
نکنه به سعید جلیلی رای دادیم (229990)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۲۳
24خرداد 1392تنها رای به دکتر روحانی نبود بلکه خواسته اصلی مردم ایران
این بود که نه تنها انرژی هسته ای حق مسلم است بکه آزادی سیاسی و ازادی بیان هم حق مسلم همه ایرانیان است ولی با گذشت 9ماه از کار دولت میبینیم که کسانی که در وزارت کشور هستند تمایلی به این خواسته های مردم ندارند تنگ نظریهای 8سال گذشته را ادامه میدهند چرا دولت به خواسته های مردم عمل نمیکند؟
ما از دولت انتظار داشتیم فردی مثل دکتر ظریف را به وزارت کشور معرفی کنند اما نشد (229994)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۲۹
فرماندار آبدانان ایلام از طرفداران سرسخت و دو آتشه احمدی نژاد است که برای پیروزی وی در انتخابات 88 تمام سعی و تلاش خود را به عمل آورد و ایشان چند هفته قبل در دولت تدبیر و امیدبه عنوان فرماندار مهران منصوب شدند .مبارک است. (229995)
خود فریبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۳۳
روحانی مانند هاشمی است :: حرف و عملشان کاملا" با هم متضاد است::

احتمالا" الان اقای "کوروش" پاسخ میده که :تقصیر خود مردمه !!!" روحانی وخاتمی گل وبلبل هستند هر چی بدبختی است زیر سر مردمه که هر 8 سال یکبار گول نمی خورند و هر 16 سال یکبار گول می خورند!!! (229997)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۰:۴۲
دوست عزیز! لطفا از نظریات و تحلیل های خود بیشتر ما را بهره مند سازید و نیز راهکارهای عملی ارائه دهید و از آلترناتیو های خود بگویید...!در سال های 84 ,88 92 شرکت در انتخابات را توصیه می کردید یا نه!؟ اگر پاسخ شما منفی بود ,چرا وبه چه دلیل؟! (230177)
خود فریبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۴۰
مشکل از خود شماست که می خواهید خودتان را فریب بدهید وبگویید" بین جناح راست سنتی(روحانی) و جناح راست افراطی(احمدی نژاد) تفاوت مهمی است.

خیــــــر تنها تفاوت در روش شان است. اولی با پنبه می برد دومی با شمشیر!! (230003)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۳:۳۸
دوست عزیز!شما که فریب نخورده اید; از طرح ها, برنامه ها و آلترناتیو های خود به 18 میلیون نفری که از نظر شما فریب خورده اند, بگویید...!؟ انفعال, انقلاب, جنگ...؟! (230208)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۵۰
در حال حاضر توپ در زمين مردم است. بايد ديد گروهي اندك براي منافع شخصيشان چگونه خود را به آب و آتش مي زنند.ما از دور نظاره گر،وودستور مي دهيم،لنگش كن.چرا با دلواپسان همراه نشويم وداد خودمان را نزنيم؟ تااينقدر راحت ميدان عربعه را خالي نبينند. (230005)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۴:۳۳
دوستان عزیز فراموش نکنید که . . . ه این آسانی حاضر نخواهند شد عرصه را وابگذارند.آنان سفره را همچنان رنگین می خواهند.پس تلاششان را می کنند.ضمنا حواستان باشد که دولت نمیتواند در همین ماههای اول که فرصت باز کردن مشت آنان است زمان وانرژی را صرف کشمکش فرسایشی با آنان بکند. زمان لازم است.عجله نباید کرد. (230039)
شهروند طبسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۴:۴۰
کی؟! کجا؟! چه وقت ؟!چگونه ؟! مگر رئیس جمهور عوض شده است ؟؟؟!!!!دوستان پیام ما را به دکتر روحانی برسانید در شهر طبس یا بهتر بگویم استان خراسان جنوبی تغییرات به کندی انجام می گیرد جزئیهایی هم که انجام شده جایگزین انها یا از ستاد قالیباف ویا جلیلی انجام میشه و دوستان و یا فعالان ستاد دکتر روحانی از پرسشگری مردم به ستوه امده و خانه نشین شده اند. (230046)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۴:۵۲
بابا احمدی نژاد رفت چقدر گیر میدید.................. (230048)
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۱۶
شخصا معتقدم آقای روحانی شخص بسیار باهوشی هستند ولی بنظر می رسد برای برخورد با بیقانونی و بی نظمی بایستی کارگروهی تهیه تشکیل شود تا از این دست کارهای خودسرانه جلوگیری شود.اگر فرماندار بوشهر به دسته ای به اصطلاح خودی اجازه می دهد و به غیر خودی ها خیر بایستی محاکمه شود. (230056)
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۳۳
دولت احمدی نژاد یک کابوس وحشتناک بود خدا نکند برگردد.دروغ به جای راستی رژه می رفت ! وچاپلوسان بیت المال را غارت کردند!باید پاسخ گو باشند! (230066)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۴۴
آقای روحانی مردم تاحدی ازشماحمایت. میکنندمراقب باش حمایت مردم تنهابرگ برنده شماست آن راازدست ندهید به خاطر یک مشت....... (230075)
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۱۲
تازمانی که دولت اینقدر از خود ضعف وناتوانی نشان می دهدو در مقابل این متحجران ایستادگی نمی کند. آش همان آش و کاسه همان کاسه. (230082)
داود خورسندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۳۰
زمانی که استانداران محافظه کار و فرصت طلب وگاهی نیز متمایل به دولت قبل به کار گمارده شوند بیشتر از این توقع نمی رود. در اکثر استانها مدیران تغییری نکرده اند واگر تغییری صورت گرفته جابجا شده اند در برخی استانها مدیران سابق ارتقا یافته اند . گویا قحط الرجال بوده افراد جدید نیز بیشتر مشی پنهانکاری ومحافظه کاری دارند. یادمان نرفته در 8سال گذشته احمدی نژاد چگونه مدیران را قلع وقمع نمود و به استانداران خود اعلام نموده بود که در زمان سفرهای استانی مدیران سابق سر کار نباشند!! (230094)
پیک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۴۴
ما در سه تا از شهرستان های استان خراسان رضوی به نامهای تربت جام ،تایباد،باخرز با اینکه بیش از 80 درصد رای این حوزها به دولت روحانی تعلق داشت متاسفانه هیچ یک از مسئولین در هیچ رده ای از فرماندار گرفته تا بخشدار و یا رئیس آموزش و پرورشی و... عوض نشده و طرفداران و حامیان دولت تنها نظاره گر افراد طرفدار احمدی نژاد در همه پست های دولتی در این شهرستان ها هستند . به نظر میرسد که نفوذ بالای نماینده طرفدار قالیباف نیز موثر بوده است.تو را به خدا به داد مردماین منطقه برسید. (230098)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۵۵
بابا خودمونو گول نزنیم رییس جمهور تواین مملکت کاره ای نیست همهمون سرکاریم (230107)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۲۸
امیدوارم که مردم بفهمند چه کسی دروغ می گوید و چه کسی راست
اصلاحات زنده است.... (230118)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۸:۰۰
البته که آقای روحانی رئیس جمهور است حتی اگر بدخواهان نخواهند
اما باید وزیر کشور و استاندار بوشهر بدون هیچ ملاحظه ای با این گروهها برخورد کنند تا ریشه این خودسری ها تمام شود مطمئن باشند اگر با درایت برخورد کنند و به موقع و صحیح هم اطلاع رسانی کنند آحاد مردم در کنار دولت و وزارت کشور و سایر عوامل انتظامی و امنیتی خواهند بود (230131)
ماندانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۳۱
عدالت عوض شدنی نیست (230165)
من با شما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۲:۴۰
بهار اطلاع رسانی کن چرا اکثریت فرماندارن شهرها فرمانداران دولت احمدی نژاد هست انتظار دارید همایش دلواپس برگزار نشود بخدا ما تحت فشار هستیم تورا به خدا بیا به فارس نگاه کن من قول می دهم اگر اصلاح طلبان بخواهند همایشی برگزار کنند همین فرمانداران با انها بر خورد می کنند (230194)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۳:۰۷
در کرمان رویه احمدی نژاد در وزارت کشور ادامه دارد اکثر فرمانداران اصولگرا دوباره منصوب شدند شهرهای کوهبنان و شهربابک و کرمان و سیرجان همان مدیران احمدی نژاد هستند بردسیر و انار ریگان نرماشیر فهرج منوجان قلعه کنج رودبار رابر ارزوییه هنوز هیچ تغییری نکردندفقط شهرستان کوچک راور فرماندار اصلاح طلب گذاشتند (230203)