کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مولاوردی در جمع بانوان جامعه آشوریان کشور سخن گفت

عزم ملی بدون اتکا به زنان محقق نمی‌شود

ايسنا , 5 خرداد 1393 ساعت 21:27

گروه جامعه: معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده با تشریح برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای حضور مؤثر و پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور، از تدوین سیاست‌های حمایتی برای فعال شدن انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی بانوان خبر داد.


شهیدخت مولاوردی که عصر دوشنبه در جمع نمایندگان انجمن‌های بانوان جامعه آشوریان کشور سخن می‌گفت، با بیان این‌که امروز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فصل جدیدی از مدیریت در کشور شروع شده، خاطرنشان کرد: مطمئناً به دنبال سیاست‌های دولت تدبیر و امید، رویکردی جدید در وضعیت زنان و خانواده خواهیم داشت. وی افزود: دولت امروز در کشور رویکرد اعتدال‌گرایی و عدالت محوری را در همه زمینه‌ها برگزیده که ثمرات آن را در آینده کشور مشاهده خواهیم کرد. معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده، حل و فصل بسیاری از مشکلات زنان را ریشه‌دار در رفع مشکلات عمده کشور و جامعه دانست و گفت: مطمئناً اگر جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند، زنان نیز زندگی آرام، همراه با رفاه و مسئولیت خواهند داشت.

مولاوردی تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در چشم‌انداز دوره‌ای جدید و اسناد راهبردی پیرامون آن قصد دارد تا زن ایرانی را با شاخصه‌هایی که رییس‌جمهوری ارائه دادند همراه با کرامت انسانی، دسترسی عادلانه به فرصت‌ها و منابع و ارتقاء کیفیت زندگی زنان به جامعه معرفی کند که در این چارچوب تلاش‌های خود را آغاز کرده‌ایم. معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وجود برخی از قوانین و مصوبات که مشکلاتی را در مسیر اعطای تسهیلات به زنان بویژه زنان شاغل بوجود آورده، گفت: معتقدیم در اعطای تسهیلات به زنان بویژه زنان شاغل باید بازنگری صورت گیرد که در این راستا در تلاش هستیم تا بتوانیم با همکاری و هماهنگی مجلس این تسهیلات از جمله طرح بیمه زنان خانه‌دار را تحت برنامه بیمه اجتماعی فراگیر کشور، برای زنان شاغل ایجاد کنیم.

مولاوردی همگرایی و همبستگی زنان در جهت دستیابی به اهداف و پیشبرد برنامه‌ها در حوزه زنان و خانواده را مورد اشاره قرار داد و گفت: قصد داریم تا کارگروه زنان اقوام و ادیان مختلف را در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تشکیل دهیم تا بتوانیم از ظرفیت سازمان‌های مردم ‌نهاد در جهت ارتقاء جایگاه این گروه از زنان کشور استفاده کنیم. معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروز زنان ایران در سطوح مختلف زندگی شخصی و اجتماعی مهیا بوده و می‌توانند کشور را در مسیر رسیدن به پیشرفت کمک کرده و در این راستا تأثیرگذار باشند.

مولاوردی با اشاره به این‌که عزم ملی بدون اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی زنان کشور محقق نمی‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم با توجه به رویکرد اعتدالی دولت، تعادل را در مسئولیت‌پذیری‌های زنان در عرصه‌های گوناگون لحاظ کرده و توازن میان نقش زنان و مردان در عرصه‌های مدیریتی کشور را مورد توجه قرار دهیم. معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: حضور پررنگ زنان در بدنه دولت یکی از برنامه‌های اصلی رییس‌ جمهوری در دولت تدبیر و امید است و امروز می‌بینیم که زنان مدیریت‌های میانی را تجربه می‌کنند به گونه‌ای که هم‌اکنون در کشور چهار فرماندار زن حضور داشته و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اعتماد خوبی نسبت به حضور بانوان شد. مولاوردی اظهار داشت: نیاز امروز جامعه ما این است که بتواند از پتانسیل و ظرافت‌های مدیریت زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور استفاده کند.

معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به این‌که با تلاش این معاونت اعتبارات برای حمایت از سازمان‌های غیردولتی تصویب و منتظر تخصیص این اعتبارات هستیم، گفت: امیدواریم در سال ۹۳ بتوانیم برنامه‌هایی را برای بهبود وضعیت زنان کشور ایجاد کرده و همه در کنار هم ایرانی آباد و آزاد را بسازیم و کمک کنیم تا کشور در جایگاه شایسته خود قرار گیرد. پیش از سخنان معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت جامعه آشوریان کشور و فعالیت بانوان آشوری ارائه کرد. هم‌چنین برخی از بانوان و فعالان کمیته‌ها و انجمن‌های بانوان آشوری کشور به بیان دغدغه‌ها، مشکلات و ارائه پیشنهادات در راستای حل آنها پرداختند.


کد مطلب: 43212

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/43212/عزم-ملی-بدون-اتکا-زنان-محقق-نمی-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir