به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۳۳۴۰
ادعای عجیب یک مخترع آمریکایی:

پایان غذاهای جامد با نوشیدنی جادویی!

گروه علمي: یک مهندس نرم‌افزار آمریکایی که از زمان و هزینه مصرف شده برای آشپزی خسته شده بود، مایع «Soylent» را ابداع کرده که از همه مواد مغذی مورد نیاز بدن برخوردار است.
پایان غذاهای جامد با نوشیدنی جادویی!
راب راینهارت، مخترع این نوشیدنی که آن را پایان غذاها می‌خواند، مدعی است که ابداع وی حاوی تمامی مواد مغذی مورد نیاز انسان برای رشد و حیات است. نوشیدنی Soylent برای 30 هزار مشتری ابتدایی در بسته‌بندی سفید رنگ ارائه شد که حاوی کیسه‌های پودر و ظروف کوچک روغن بودند. ترکیب این دو ماده با آب به کاربران 2000 کالری به شکل مایع ارائه می‌کرد.

سازندگان مدعی هستند که چربی‌های اساسی این نوشیدنی از روغن کانولا، کربوهیدارت آن از افزودنیهای خوراکی موسوم به مالتودکسترین و آرد جو بدست آمده و در نهایت پروتئین آن توسط برنج تامین می‌شود. ویتامینها، مواد معدنی و روغنهای غنی نیز به این مخلوط اضافه شده‌اند.

راینهارت 25 ساله این نوشیدنی را خوشمزه خوانده و غذاهای جامد سنتی را به عنوان سوخت فسیلی انرژی انسانی توصیف کرده است. اگرچه دانشمندان در این مورد تردید خود را ابراز کرده‌اند. اشلی بلکشو، استاد عصب شناسی روده دانشگاه لندن در کوئین ماری اظهار کرد، همه نشانه‌های مواد شیمیایی گیاهی مانند لیکوپن که در گوجه‌فرنگی یافت می‌شود، در نوشیدنی ابداعی راینهارت غایب هستند.

به گفته وی، این عناصر اغلب در گیاهان یافت شده و بسیاری از آنها اخیرا درک شده‌اند. برای مثال لیکوپن با سطوح پایین‌تر سرطان پروستات مرتبط است.
مرجع : ايسنا