به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۳۳۹۲

المانیتور:​ روحانی زیر آتش توپخانه افراطيون

گروه سياسي: پايگاه المانیتور در گزارشی تحت عنوان «روحانی زیر آتش حملات» نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به دلیل اشاره به اینکه نباید از زور برای ترویج ارزش‌های فرهنگی در کشور استفاده کرد مورد انتقاد افراطيون قرار گرفته است.
المانیتور:​ روحانی زیر آتش توپخانه افراطيون
المانيتور نوشت:​ روحانی روز 24 می گفت که این قدر در زندگی مردم مداخله نکنیم، ولو به خاطر دلسوزی ؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند. وی افزود: نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. پیامبر (ص) شلاق در دست نداشت، پیامبر (ص) بشیر و نذیر بود و ما نیز باید بشیر و نزیر باشیم.

روز گذشته آیت الله احمد خاتمی روحانی بانفوذ به سخنان رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد و گفت: نمی‌خواهیم کسی را به زور به بهشت بفرستیم، ولی شما با اظهارات خود جاده جهنم را برای کسی صاف نکنید.  او سپس به کنایه گفت: چشم، امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم و به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب می‌گوییم بچه خوبی باش، آیا این اسلام است یا دغدغه اجرای دین را داشتن است. احمد خاتمی انتقاد مقامات دولت از شخص او و دیگر شخصیت های اصولگرا را با انتقادات سال های ریاست جمهوری محمد خاتمی مقایسه کرد. سخنان احمد خاتمی به عنوان یکی از اعضای مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران معمولا جلب توجه زیادی می کند.

روحانی همچنین در سخنانش خطاب با مسئولان گفت که همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد. سخنان رئیس جمهور پس از روی دادن دو اتفاق در ایران که بازتاب بین المللی داشت، بیان شد. روز 21 می، کارگردان و رقصندگان ویدیوی آهنگ «هپی» در ایران دستگیر شدند. روحانی در حمایت از آزادی آنها پیام توییتری منتشر کرد که برگرفته از سخنان قدیمی او بود: شادی حق مردم ماست. همچنین در 14 می، لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران مصافحه ای با ژیل ژاکوب در جشنواره کن داشت که موجب انتقاداتی شد. درحالیکه روحانی مستقیما به این اتفاقات اشاره ای نکرده اما او و شخصیت های اصولگرا بر سر این مسائل دچار اختلاف هستند. روزنامه کیهان نیز سخنان روحانی را همراه با علامت تعجب منتشر کرد که نشان از نارضایتی دارد.
مرجع : ايسنا