به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۳۴۸۵

مردم به دولتی که مماشات کند رای نداده‌اند

گروه سیاسی: مشاور ارشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است؛ مردم به دولتی رای نداده اند که بترسد و مماشات کند، بلکه خواست مردم باید محقق شود.
مردم به دولتی که مماشات کند رای نداده‌اند
به گزارش ایلنا، غلامعلی رجائی طی سخنانی در همایش «اگر امام بود» که به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در کانون توحید برگزار شد، عنوان این همایش را معنا دار خواند و گفت: امام (ره) هرگز خود را رهبر تفکر خاصی از جامعه نمی دانست و با همه مردم انقلاب کرد. امام هیچگاه به ملت نگاه کاربردی نداشت و به آنان به عنوان بندگان خدا نگاه می کرد. وی با بیان اینکه حضرت امام بندرت از خود سخن می گفت،خاطرنشان کرد: اگر 20 جلد صحیفه امام را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که ایشان همواره از مردم و ارزش آنها سخن گفته و نگاه بالادستی به مردم نمی کرد، از نگاه امام ویاران برجسته او، حکومت امانت است و رای تزئینی نیست.

رجائی با بیان این اعتقاد که از امام و اندیشه ایشان فاصله گرفته ایم، به برخی رفتار های افراطی علیه هاشمی رفسنجانی در زمان ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته اشاره کرد و گفت: به عنوان کسی که از نزدیک در جریان مسائل بودم بایدبگویم که اگر هوشمندی آیت الله هاشمی نبود همان برنامه ای که برای برکنار زدن چهره های انقلابی اجرا کرده بودند می خواستند اینبار درمورد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیاده کنند، چرا باید با یاران امام که میراث ایشان محسوب می شوند اینگونه رفتار شود؟ مگر امام برای سلامتی آقای هاشمی دعا نمی کرد، حالا چرا در رسانه ها ایشان را تخریب می کنند. چرا بدنبال این هستیم که بگوییم امام به این شکل به کشور وارد شده راننده اش فلانی بوده و به فلان جا رفته است، چرا نمی گوییم که ایشان در مورد بلاتکلیفی زندانی سیاسی حساس بود، حقوق ملت از نگاه امام حقوق مسلمی بود که باید مورد توجه همه قرارمی گرفت و به آن احترام گذاشته می شد.

رجائی به بیان خاطره ای از حاج احمد آقای خمینی اشاره کرد و گفت: حاج احمد آقا قسم می خوردند که امام همانطور که در مقابل دوربین است با ما هم اینگونه برخورد میکند و مسائل را به طور جدی به مسئولان تذکر
می دهد. اما متاسفانه در دوره ای شاهد بودیم که برخی مدعی بودند که کارآمدترین و پاکترین دولت را تحویل داده اند. آنها اگر ارزشی برای حافظه ملت قائل بودند اینگونه سخن نمی گفتند. باطرح ها و کلنگ زنیهای الکی کاری کردند که بودجه بیست سال آینده هم بایدصرف اقدامات آنها شود.چندی پیش آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به من گفت که دو چاله بزرگ جلوی ما گذاشته اند که نمی توان از آن پرید.

رجائی در ادامه به بیان تذکراتی به دولت پرداخت و گفت: دولت روحانی باید بداند که مردم براساس تغییر به او رای داده اند و نمی پسندند در وزارت ارشاد و کشور افرادی حاضر باشند که برای احمدی نژاد حرف زده و حامی او بودند و به افرادی که به روحانی رای داده اند در برخوردها نیشخند بزنند. مردم به دولتی رای نداده اند که بترسد و مماشات کند بلکه خواست مردم باید محقق شود.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرصتها در حال از بین رفتن است، ادامه داد: امیدواریم همانگونه که در سیاست خارجی گامهای خوبی برداشته و در تعاملات منطقه ای رابطه خوبی با دولت عربستان در حال برقراری است، در داخل نیز گامهای موثر و اساسی برداشته شود. همانند مردم و اصلاح طلبان امیدواریم که قضیه حصر برطرف شود و من تاحدودی اطلاع دارم که سیاست نظام براین قرار گرفته که این مسئله بزودی حل شود. امیدوارم دوران زندانی برخی افراد نیز هرچه زودتر پایان یابد.