به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۳۴۹۸
نيجريه: هر کاری خواهيم کرد تا دخترانمان آزاد شوند

۴ دختر نیجریه‌ای از دست بوکوحرام گریختند

گروه حوادث: مقامات محلی در نیجریه روز پنج شنبه از فرار چهار دختر ربوده شده از دست گروه تروریستی « بوکو حرام» در شمال شرق این کشور خبر دادند و رئیس‌جمهوری نیجریه نيز بوكوحرام را تهديد كرد كه «هر کاری خواهم کرد تا دخترانمان آزاد شوند»
۴ دختر نیجریه‌ای از دست بوکوحرام گریختند
خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات نیجریه گزارش داد که شمار دختران ربوده شده که توانستند از چنگال گروه بوکو حرام رهایی یابند، به ۵۷ نفر رسیده اما بیش از ۲۰۰ دختر نیجریه‌ای همچنان در اسارت افراد بوکو حرام باقی مانده‌اند. موسی انوا سخنگوی امور آموزش در نیجریه، بدون ذکر جزئیات بیشتری، خبر رهایی ۴ دختر ربوده شده را اعلام کرد. الکس باده فرمانده ستاد دفاع نیروی هوایی نیجریه گفته بود که ارتش کشورش مکان بازداشت دختران را شناسایی کرده است اما به خاطر حفاظت از جان دختران ربوده شده، مایل به استفاده از نیروی هوایی علیه گروه بوکو حرام نیست.

کارشناسان نیجریه‌ای بر این باور هستند که اقدام نظامی علیه بوکو حرام، مي‌تواند خطرات جانی برای دختران ربوده شده، در پی داشته باشد. ارتش نیجریه به دلیل عدم واکنش سریع به عملیات ربوده شدن بیش از ۲۰۰ دانش آموز دختر در شمال شرق این کشور، از سوی مردم نیجریه مورد انتقاد قرار گرفته است. بیش از ۲۷۶ دانش آموز دختر یکی از مدارس دبیرستانی در شمال شرق نیجریه در ۱۴ آوریل گذشته، هنگامی که مشغول دادن امتحان بودند، به دست گروه تروریستی بوکوحرام ربوده شدند.

در همين حال، رئیس‌جمهوری نیجریه در پیام جديدي گفت: «هر کاری خواهم کرد تا دخترانمان آزاد شوند». گودلاک جاناتان اکنون به‌طور جدی بوکو حرام را تهدید کرده و گفته است: «به نیروهای امنیتی دستور داده‌ام حمله بزرگ را آغاز کنند تا تروریست‌ها در سرزمین ما از مجازات مصون نمانند.» از سوی دیگر، محمد ساعد ابوبکر سوم، رهبر دینی مسلمانان نیجریه نیز گروه بوکو حرام را محکوم کرد و گفت: «در اسلام جایی برای تروریسم وجود ندارد.» وی افزود مسلمانان نیجریه باید به‌پا خیزند و «هرگونه اقدام تروریستی را یک‌صدا محکوم کنند».