به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۳۵۴۷

نگراني فقر آموزشی کودکان هستیم

گروه جامعه: نشست هم اندیشی اقتصاددانان و جامعه شناسان به منظور ارائه راهکاری عملی برای گسترش عدالت آموزشی کودکان برگزار شد.
نگراني فقر آموزشی کودکان هستیم
این نشست که با حضور 24 اقتصاددان و جامعه‌شناس در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف برگزار شد دنباله‌ای بود بر دو نامه علنی که از سوی این گروه خطاب به مجلس و دولت خواهان همکاری این دو نهاد برای طراحی راهکار‌های بودجه‌ای و غیربودجه‌ای کاهش فقر آموزشی کودکان شده بودند. در این نشست اساتیدی چون چون علینقی مشایخی، حسین عبده تبریزی، مهدی عسلی، علی دینی ترکمانی، سعید معیدفر، علی‌اصغر سعیدی و پویا علاءالدینی به ابراز دیدگاه‌های خود پرداختند.

در بخشی ازاین نشست فقر شدید پژوهش‌های موجود در حوزه فقر آموزشی و مشکلات بودجه‌ای و غیربودجه‌ای تشدیدکننده فقر آموزشی کودکان و تاثیر این فقر آموزشی بر بازتولید فقر اقتصادی و اجتماعی در بزرگسالی و نیز گره‌های «اقتصاد سیاسی» تشدیدکننده این فقر مورد بررسی قرار گرفت و در این رابطه براهمیت احیای جایگاه «سیاست‌گذاری اجتماعی» و به‌ویژه «سیاست‌گذاری آموزشی» در کشور و نیز اشتباه بودن اولویت‌بخشی افراطی سیاست‌گذاران به آموزش دانشگاهی در عوض آموزش ابتدایی و دبیرستان تاکید شد.

در پایان این نشست، حاضران توافق کردند که با تشکیل کارگروه‌هایی تخصصی، تا هفته نخست مهرماه پیشنهادهایی شفاف را در زمینه راهکارهای بودجه‌ای و غیربودجه‌ای بهبود وضعیت عدالت آموزش کودکان در اختیار دولت و مجلس قرار دهند. دومین نشست هم‌اندیشی اقتصاددانان و جامعه‌شناسان پیرامون فقر آموزشی کودکان، چهارشنبه 28 خرداد برگزار خواهد شد.
مرجع : ايسنا