به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۱۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۳۶۲۰

ملک و خودروي بيت‌المال را پس نمي‌دهند

گروه سیاسی- رسانه‌ها: با اینکه دولت احمدی‌نژاد حدود یک سال است که بکار خود پایان داده است اما گویا قرار نیست حواشی اقدامات و افشای کارهای غیرقانونی و فاسد انگیز دولتی که ادعای پاکدستی داشته خاتمه یابد و هر روز ابعاد تازه ای از کارهای خلاف دولتمردان قبلی افشا می شود.
در تازه ترین این موارد سایت جمهوريت نوشت: دولت قبل موسسه‌اي با عنوان «موسسه خانه ايرانيان خارج از کشور» با تشابه اسمي با «شوراي‌عالي ايرانيان خارج از کشور» تاسيس و بعد با استفاده از اين تشابه اسمي اقداماتي‌- اعم از اجاره ساختمان‌ها با قيمت بسيار نازل و در اختيار گرفتن تعدادي از خودروهاي رياست‌جمهوري در مناطق آزاد- را انجام داده‌اند.
هنوز دولت احمدي‌نژاد به پايان نرسيده بود و مردان دولت قبل‌، روزهاي وداع خود با پاستور را مي‌گذراندند که خبر برداشت 16 هزار ميلياردي از خزانه شنيده شد. با پيگيري دولت جديد و ماموريت ويژه حسن روحاني به اکبر ترکان، مشاور ارشد وي‌، پول به خزانه عودت داده شد. در آن زمان حميد بقايي، معاون امور اجرايي محمود احمدي‌نژاد تاکيد کرد که‌: «ما پول را به خزانه برگردانديم اما آقاي ترکان فکر نکند کميسر پليس است!»، اما اين پايان کار نبود. روزهاي اندکي گذشته بود که خبر از اجاره ساختمان‌هاي مرغوب مناطق آزاد به نزديکان احمدي‌نژاد با قيمت‌هاي بسيار نازل به مدت طولاني پيچيد. باز هم اکبر ترکان مورد را به صورت قانوني پيگيري کرد. وي تاکيد مي‌کند که خودروهايي متعلق به رياست‌جمهوري در مناطق آزاد نيز نزد نزديکان رييس‌جمهور سابق باقي مانده که باز پس گيري آن‌ها نيز در پرونده شکايت دولت يازدهم در حال پيگيري است.

مشاور ارشد حسن روحاني گفت: براي آنچه مربوط به مناطق آزاد بوده است، پرونده قضايي تشکيل شده و مسئله تصرف ساختمان‌ها که به غلط صورت گرفته نيز در دادگاه در حال پيگيري است. دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي افزود: موسسه اي در دولت قبل به نام موسسه «خانه ايرانيان خارج از کشور» درست شده که طبق اسنادي که وزارت کشور در پي استعلام ما در اختيار دولت قرار داده است، اين موسسه تحت نظارت حميد بقايي بوده و از نظر قانوني مسئوليت اين موسسه با بقايي است. ايشان به عنوان رييس موسسه فعاليت مي‌کرده در زماني که معاون اجرايي محمود احمدي‌نژاد و دبير مناطق آزاد نيز بوده است. وی با بيان اين که بقايي به عنوان دبير مناطق آزاد اين ساختمان‌ها را به موسسه تحت مديريت خود يعني خانه ايرانيان خارج از کشور اجاره داده است ، گفت: به بيان ديگر در ساختمان‌هايي که در اين خصوص اجاره داده شده خود بقايي هم موجر بوده است هم مستاجر.ساختمان‌هاي مناطق آزاد را به نرخ‌هاي بسيار بسيار نازلي به موسسه خود يعني موسسه «خانه ايرانيان خارج از کشور» اجاره داده است.

ترکان در پاسخ به اين که گويا در تهران نيز تعدادي ساختمان به همين منوال اجاره داده شده است گفت: سه عدد از اين ساختمان‌ها متعلق به دولت است که در اين پرونده در حال پيگيري است. وی در خصوص 26 خودروي مربوط به نهاد رياست‌جمهوري که هنوز در اختيار نزديکان دولت قبل است و عودت داده نشده گفت: 16 خودروي رياست‌جمهوري مربوط به مناطق آزاد نيز بوده که اين خودروها نيز به خانه ايرانيان داده شده است.