به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۰ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۳۶۴۰

پل قوسی «قره سو» خواب است

گروه جامعه: اگر همه چیز خوب پیش می‌رفت، الان باید موقع گذر از کنار رود "قره سو" از روی پل قوسی عبور می‌کردیم، چه با ماشین چه پیاده.
پل قوسی «قره سو» خواب است
قرار بود پنج باند سواره داشته باشد و دو باند پیاده رو، قرار بود برای کرمانشاه نماد شهری شود تا دیگر پل‌های قشنگ و بلند که اطراف آن نورپردازی شده و هر روز هزاران ماشین از روی آن عبور می‌کند را فقط در عکس‌ها و فیلم‌ها نبینیم. قرار بود "پل قوسی" برای کرمانشاه یک برند شهری شود تا هر مسافری که از تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و هر شهر دیگر ایران می‌آید با دیدن آن بگوید: "کرمانشاه چقدر پیشرفت کرده این روزها". اما در شهر ما یک چیزی تقریبا به قانون تبدیل شده، کلنگ روبان زده که به زمین خورد انگار دیگر همه مسئولیت‌ها تمام شده، فقط یک نفر عدد و رقم‌ها و اعتبار و زمان ساخت را اعلام کند و خبرنگاران بنویسند و تمام.

دیگر بنرهای سطح شهر که خبر از کلنگ زنی می‌داد، جمع می‌شود و کسی جوابگوی پروژه‌های نیمه تمام و متوقف نیست. چیزی که کرمانشاه حسابی از آن بهره‌مند است، پروژه‌های نیمه تمام و متوقف که اتفاقا به هیچ مسئولی هم ربط ندارد، میدان بار، تله کابین، تقاطع های غیرهم سطح و حالا پل قوسی‌. پلی که قرار بود محل عبور روزانه هزاران ماشین و آدم شود حالا فقط دو عرشه فلزی عریان است که از دو طرف قره سو سر برآورده و کم کم شاید فلزهایش زنگ بزند اصلا. نه کارگری سر پروژه کار می‌کند، نه مهندس ناظری ایستاده، فلزها و پایه‌ها و عرشه پل خواب مانده و کل پروژه متوقف است.

احتمالا اگر مسئولی هم پیدا شود که جواب بدهد فقط یک پاسخ دارد، پاسخ همه تاخیرها که به گردن کمبود اعتبار می‌افتد. احتمالا این سوال بسیاری از مردم است که مگر روز اولی که کلنگ زده می شود معلوم نیست که چقدر پول لازم است و قرار است از کجا تامین شود تا وسط کار بی پولی دستاویز مسئولین نشود؟ اصلا اگر پول نیست، چرا کلنگ می‌زنند و مردم را روی روزهای تقویم سر می‌دوانند که این ماه نه ماه بعدی، ماه بعدی نه اواسط سال آینده. "پل قوسی" کرمانشاه اواخر مرداد ماه سال 1391 کلنگ زنی شد و قرار بود مهر یا آبان سال 1392 افتتاح شود. از مهر و آبان به آخر سال موکول شد و امروز که بیش از دو ماه از سال 1393 می‌گذرد، پل قوسی کرمانشاه متوقف مانده است و دیگر حتی کسی افتتاح را هم به تاخیر نمی‌اندازد. هم مشکل ترافیکی اطراف رودخانه "قره سو" پا برجاست و هم کرمانشاه بدون نماد شهری مانده است.

آذر ماه سال گذشته این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و حدود 17 میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود، اما هم اکنون شهرداری برای درصد پیشرفت، اعتبار هزینه شده، اعتبار مورد نیاز ‌و زمان بهره برداری از پل قوسی کرمانشاه پاسخی نمی‌دهد. مردم باید پل قوسی را نیز به لیست پروژه‌های بی سرانجام شهر کرمانشاه اضافه کنند و این پرونده که هر چند وقت یک بار برگی تازه به آن اضافه می شود هر روز سنگین تر می‌شود.

کاش حداقل اگر قرار شد چندماه دیگر یا سال آینده شاهد افتتاح پل قوسی کرمانشاه بودیم باز تجربه تقاطع غیرهم سطح "امام حسین (ع)" برای مردم تکرار نشود که بعد از چند سال انتظار نه تنها مشکلی از مشکلات ترافیکی شهر حل نشود، بلکه خود پروژه نیز گره ترافیک جدید شود. کاش روزی برسد که به جای کلنگ زنی های تازه که حسابی توی بوق و کرنا می شود، این پرونده پروژه‌های نیمه تمام کرمانشاه کم کم سبک شود. کاش حداقل مسئولین شهرداری پاسخ می‌دادند علت تاخیر و توقف این پروژه چیست و کرمانشاهیان کی می‌توانند از روی این پل عبور کنند.
مرجع : ايسنا