به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۰ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۳۶۷۵

انفجار 2بمب جان 12مهمان عروسی را گرفت

گروه بين​الملل: مقام‌های ولایت غزنی در جنوب افغانستان گفته‌اند که در اثر انفجار دو بمب بر سر راه مهمانان یک عروسی دست کم 12 تن کشته شده که بیشتر آنها زن بوده‌اند.
شفیق ننگ صافی، سخنگوی والی غزنی گفت که این انفجارها پیش از ظهر امروز (شنبه) وقتی روی داد که دو مینی‌بوس حامل مهمانان عروسی با دو بمب کنار جاده‌ای برخورد کرد. وی افزود که قربانیان این انفجارها برای شرکت در یک عروسی از ولایت پکتیکا به ولسوالی گیرو در ولایت غزنی آمده بودند و در بازگشت در منطقه مرزی بین دو ولایت، با انفجار دو بمب مواجه شدند. به گزارش بی.بی.سی سخنگوی والی افزود که قربانیان شامل هفت زن، سه کودک و دو مرد می‌شود، اما زلور زاهد، فرمانده پلیس ولایت غزنی گفت که تعداد زنان کشته شده هشت است. ولی یک مرد که سه تن از کشته‌شدگان از دهکده او بوده‌اند، گفت که شمار کشته‌شدگان به ۱۴ نفر می‌رسد که شامل 10 زن، دو کودک و دو مرد می‌شود.

او افزود که شماری دیگر هم در این دو انفجار زخمی شدند که آنها برای درمان به ولایت پکتیکا منتقل شده‌اند، اما مقام‌های دولتی درباره تعداد زخمیان این رویداد چیزی نگفته‌اند. فرمانده پلیس غزنی گفت که این بمبگذاری کار گروه طالبان بوده است. به گفته او، این گروه به هدف ناامن کردن وضعیت در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دست به بمبگذاری می‌زند. گروه طالبان در منطقه‌ای که انفجار روی داده، نفوذ دارد، ولی این گروه هنوز در مورد این انفجار اظهار نظر نکرده‌ است. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز ۲۴ خرداد با شرکت عبدالله عبدالله و اشرف احمدزی برگزار می‌شود.

نیروهای امنیتی افغانستان گفته‌اند که شورشیان در تلاش هستند که امنیت انتخابات را برهم زنند، ولی این نیروها برای تامین امنیت انتخابات آمادگی کامل دارند. دور اول انتخابات در شانزدهم فروردین در فضای نسبتاً خوب برگزار شد که ستایش نیروهای امنیتی از سوی مردم را در پی داشت. مقامهای ارشد امنیتی امروز در مجلس نمایندگان اطمینان دادند که برای تامین امنیت انتخابات آماده هستند و گروههای شورشی موفق به برهم زدن انتخابات نخواهند شد.
مرجع : ايسنا