به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۰ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۶۹۸

اموات هم مالیات بر ارزش افزوده می‌دهند!

گروه جامعه: عضو شورای شهر اصفهان گفت: سازمان آرامستان‌ها و دارایی برای ارائه خدمات به اموات مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرد و این قابل قبول نیست.
عباس حاج رسولیها در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه واقعیت تلخی است که پالایشگاه اصفهان در جوار بافت مسکونی قرار گرفته است، اظهار کرد: از همه به ویژه شهردار می‌خواهم تا تلاش‌های خود را برای جلوگیری از توسعه پالایشگاه ادامه دهد. وی افزود: 200 هکتار زمین حد فاصل پالایشگاه و واحدهای مسکونی که باید تبدیل به فضای سبز می‌شد تبدیل به واحدهای صنعتی شده و قیمت زمین‌ها از متری 10 هزار تومان به متری 200 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: از هم اکنون باید اجرای برنامه توسعه پنجم را کلید بزنیم و از شورا و شهرداری می‌خواهم برنامه پنج ساله را از همین ماه شروع کنند. حاج رسولیها با اشاره به برنامه‌ریزی نزدیک به 40 هزار میلیارد برای این برنامه ادامه داد: قانونگذار اجازه داده تا وارد این کار شویم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم و بنابراین می‌توان برنامه‌ریزی برای تحقق آن را کلید بزنیم. وی با اعتراض به تصویب طرح بیمه‌های ساختمانی در مجلس و اعتراض نسبت به بالا رفتن هزینه‌های ساختمان سازان اضافه کرد: باید هر چه سریع‌تر طرح مربوط به بیمه‌های ساختمانی را منتفی کنند زیرا هم خلاف شرع است و هم فشار زیادی به مردم وارد می‌کند.

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: دولت قبل بسیار خوب با این مسئله برخورد و هزینه این بیمه‌ها را خود پرداخت کرد اما نماینده دولت فعلی اجرای آن را منتفی نکرده است. حاج رسولیها با اشاره به دریافت خدمات ارزش افزوده در باغ رضوان از اموات خاطرنشان کرد: از مدیر کل دارایی و سازمان آرامستان‌ها می‌خواهم در این زمینه پاسخ دهند که آیا به خدمات ارائه شده به اموات نیز باید مالیات بر ارزش افزوده تعلق گیرد یا خیر؟

مرجع : ايسنا