به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۹
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۱ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۴۳۷۴۰

یک سال حبس تعزیری دیگر برای تاج‌زاده

گروه سياسي: در حالی که سیدمصطفی تاج زاده حکم ۶ سال حبس تعزیری خود را در زندان اوین می گذراند، در پرونده جديد اتهامي، به یک سال حبس تعزیری دیگر محكوم شده است.
فخرالسادات محتشمی پور، همسر این زندانی سیاسی در صفحه فیس بوک در باره ملاقات روز شنبه خود با همسرش در اوين، نوشت:… سلامم را جواب می گوید و در پاسخ سوال همیشگی و تکراری چه خبر من می خندد و می گوید: خبر خوش! هفته قبل بعد از ملاقاتمان حکم یک سال حبس را ابلاغ کردند برای پرونده جدید در دادگاهی غیابی که من در اعتراض به غیرعلنی بودنش و به دلیل مغایرت آن با اصل ۱۶۸ قانون اساسی در آن شرکت نکردم... اتهام تبلیغ علیه نظام است... شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مرا به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم کرده و اشاره ای هم به علت عدم شرکت من در دادگاه که غیرعلنی بودن آن و عدم حضور هیأت منصفه و عدم اجرای اصل ۱۶۸ قانون اساسی است نکرده است.

سیدمصطفی تاجزاده، معاون سياسي وزير كشور در دولت اصلاحات، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت پیش از این اعلام کرده بود که فقط در دادگاه علنی حاضر و از خود دفاع خواهد کرد. تاج‌زاده در سال ۸۸ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شد که به گفته وکیل وی با توجه به قانون مجازات مصوب سال ۱۳۹۲ یکسال از میزان محکومیت تاج‌زاده بایستی کاسته شود و به زودی دوران محکومیت وی به پایان برسد.