به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۳۷۵۷

آقای روحانی مواظب وقت‌کشی حریف باشید

گروه سیاسی- رسانه ها: روزنامه ابتکار در سرمقاله خود به حواشی اظهارات این روزهای رئیس جمهور که واکنش خشم آلود تندروها و افراطیون را به دنبال داشته پرداخته و نوشته است:این روزها رئیس جمهور درگیر موضوعی است که به خاطر سخنان اخیر وی درباره فرستادن مردم به بهشت در فضای سیاسی کشور به وجود آمده است.
آقای روحانی مواظب وقت‌کشی حریف باشید
مخالفان رئیس جمهور به سخن وی انتقاد کرده اند و وی نیز روز گذشته به آن ها پاسخ داده است.اگر آنان قصد ادامه این موضوع را داشته باشند، بدون تردید باید در انتظار التهاب جدیدی در فضای نیازمند آرامش کشور بود. این موضوع اگر چه به طرح موضوعی فقهی و حتی فلسفی در جامعه می انجامد و بدون تردید اثرات مثبت آن بر پیامدهای منفی آن می چربد، اما یک موضوع دربارة آن مسلم است و آن اینکه دکتر حسن روحانی در مقام رئیس دستگاه اجرایی کشور بخش زیادی از انرژی خود را صرف جدال هایی خواهد کرد که شاید با وظیف وی در مقام یک روحانی متخصص دین مطابقت داشته باشد، اما بدون تردید با وظایف متعددی وی در مقام رئیس جمهوری ایران مبانیت آشکاری دارد.

چرا که او پس از هشت سالِ دشوار، وارث مشکلاتی است که حل آن ها تنها در فضایی آرام و بدون التهاب ممکن است. او باید با انبوه مسائلی که حاصل اجرای طرح هدفمندی است و بخش اعظمی از زندگی مردم بدان وابسته است، دست و پنجه نرم کند. او در مقام رئیس جمهور باید هم زمان هم به دریاچه ارومیه در غرب ایران بیندیشد و هم به رود هیرمند و تالاب هامون در شرق کشور. وی درمقام رئیس شورای امنیت ملی کشور هم باید مواظب مرزهای جغرافیایی و سیاسی کشور باشد و هم در هیئت رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مواظب باشد که دانشجویان، اساتید، معلمان، دانش آموزان و هنرمندان در فضایی آرام و منطقی به وظایف خود در قبال کشور عمل کنند. بر این فهرست بسیار می توان افزود که خود نشان دهند انبوه وظایفی است که در قانون برعهده رئیس جمهور گذاشته شده است.

در این میان فهرست دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر وظایف مندرج در قانون است و آن توقعاتی است که مردم ایران در روز 24 خرداد1392 با توجه به آن ها نام وی را در برگ رأی خود نوشتند. انتظاراتی که برخی از آن ها نه در شعارهای انتخاباتی او آمده و بود و نه تاکنون رئیس جمهوری در ایران با آن ها مواجه شده است.
روحانی وارث نابسامانی های است که از 8 سال پیش تاکنون در کشور تلنبار شده و اینک رأی دهندگان او را در مقام رئیس جمهور مسئول رفع آن ها می دانند. شاید همین چند مورد برای بیان مسئولیت خطیر دکتر حسن روحانی کافی باشد تا او را متوجه این نکته کند که او به انرژی بسیار بیشتری از یک مسئول اجرایی نیازمند است. موضوعی که البته مخالفان وی پیش تر به آن پی برده اند و از همین روست که هر روز تلاش می کنند با طرح موضوع تازه ای، بخشی از آن را به تحلیل ببرند.

یک روز فضای کشور را به خاطر پروند هسته ای ملتهب می کنند، زمانی مسائل اقتصادی را دست مایه تنش آفرینی می کنند و زمانی دیگر وضعیت حجاب را. به آن نیز توجهی ندارد که بخشی از این وظایف و حتی اختیارات آن اساساً در دست رئیس جمهور نیست.

آنان در مقام یک حریف به دنبال نقاطی برای ضربه زدن به طرف مقابل هستند و فعلاً هم خسته کردن و صرف انرژی او را مدنظر قرار داده اند پس به نظر می رسد که دکتر حسن روحانی نیز باید مواظب این ترفند حریف باشد و انرژی خود را به گونه ای تقسیم بندی کند که بتواند به هم توقعاتی که در مقام رئیس جمهور ایران از او می رود( که بخشی از آن ها در وعده های انتخاباتی و بخشی نیز در توقعات نانوشته و ناگفته مردم تبلور پیدا کرده است) رسیدگی کند. آقای رئیس جمهور تا چشم بر هم بزنید زمان ریاست جمهوری شما به پایان رسیده است، مواظب وقت کشی حریف باشید!

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۱ ۱۱:۵۷
محافضه کاران و دوستداران دولت قبل میخواهند دولت روحانی رازمین بزنند (231925)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۱ ۱۲:۰۸
آقای روحانی خواهشا وزیرکشورتان آقای رحمانی فضلی و وزیر دادگستری مصطفی پور محمدی را برکنار کنید چون عملا دارند حرفهای احمدی نژاد و محافظه کاران را تکرار میکنند (231927)
سیا ساکتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۱ ۱۲:۰۸
در این فضای غبارآلودکهمرزانتقاد و انتقام و منافع شخصی و ...تیره و تار است بهتراست یکبار برای همیشه روحانی همه حقایق رابگویدو در خاتمه براین جمله تاکید کند"جواب ابلهان خاموش است" و به وظایف اصلی خود بپردازد. مردم که حقیقت را بدانند خود در باره خائنان و فاسدان و گردن کلفت کرده ها تصمیم خواهند گرفت (231928)
شهروند طبسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۱ ۱۲:۱۴
با سلام و عرض ادب در مورد بالا باید بعرض برسانم که وزیر کشور دولت دکتر روحانی باعث شد که فعالان ستادها و یا بهتر بگویم خط مقدمیها به حاشیه رانده شوند و الان هم این جریان چنان پیشروی کرده که اقای دکتر روحانی مجبور است خود به تنهایی در مقابل اینها بایستد چرا که ستاد نشین ها مانند خط مقدمی ها نیستند وپس از گرفتن پستهای رنگا رنگ عافیت طلب می شوند من بعنوان یک فعال ستاد دکتر روحانی که در روزهای سخت بدون ادعا مردانه ایستادیم هشدار می دهم تا وزیر کشور پشت دولت را به خاک نرسانده عذرش را بخوانید. (231929)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۱ ۱۴:۲۶
شما که از خداتونه ۴ سال به همین منوال بگذره (232006)