به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۴۳۸۸۸
بحران بودجه ارتش اسراییل و بی تفاوتی نتانیاهو

نتانیاهو بی‌خیال حمله به ایران شده است

گروه بین الملل: در روزهای و هفته های گذشته رسانه های اسراییلی از محدودیت ها و لغو برخی رزمایش ها و تمرین های نظامی ارتش اسراییل به دلیل محدودیت های ناشی از کسری و کاهش بودجه نظامی این رژیم خبر داده اند.
نتانیاهو  بی‌خیال حمله به ایران شده است
روزنامه هاآرتص اسراییل با انتشار گزارشی در این باره نوشت:پنج شنبه گذشته نیروی هوایی اسراییل تمامی فرماندهان و خلبانان ذخیره خود را جمع کرد و از لغو پروازهای آموزشی و تمرینی به دلیل مشکلات بودجه ای خبر داد. این پیام بدین معنا بود که تمامی پروازهای آموزشی و تمرینی برنامه ریزی شده به دلیل محدودیت های بودجه ای لغو خواهد شد. هاآرتص می نویسد: یک هفته پیش نیز مشابه همین اقدام برای نیروی زمینی پیش آمد و به فرماندهان این نیرو اطلاع داده شد به دلیل محدودیت های بودجه ای مانورها و تمرینات نظامی آنها لغو شده است.

هاآرتص می نویسد: نتانیاهو در هفته های گذشته سر خود را با مساله انتخاب رییس جمهوری بعدی (جانشنین شیمون پرز) گرم کرده است و در این بحران که به نظر می رسد برای سیاست همیشگی او برای ترویج مساله حمله به ایران بسیار حیاتی است، دخالت چندانی کرده است. بر اساس این گزارش ، لغو پروازهای تمرینی خلبانان ذخیره اسراییلی به این معنا است که تا اطلاع ثانوی و حل مشکل بودجه ، به هیچ عنوان خبری از مساله حمله احتمالی به ایران نمی تواند صحت داشته باشد چون طبق پروتکل های نیروی هوایی اسراییل، خلبانان ذخیره باید قبل از انجام عملیات تمرینات لازم را انجام دهند.

هاآرتص می نویسد: اگر نتانیاهو می خواهد نشان دهد که در موضوع حمله به ایران جدی است باید به هر نحوی شده مساله کاهش بودجه ارتش را حل کند. چون در 5 سال گذشته نخست وزیری او، مساله حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران و آمادگی برای چنین روزی مهم ترین دغدغه دولت او بوده است.  تنها چهارشنبه گذشته دفتر نتانیاهو از وزرای دفاع و اقتصاد خواست به جای منازعه رسانه ای و آشکار درباره بحران بودجه ارتش اسراییل، این مساله را با مذاکرات مستقیم بین خود حل کنند.

از سه هفته پیش موشه یعالون وزیر دفاع اسراییل برای حل این مشکل درخواست تصویب یک بودجه اضطراری 2 میلیارد شِکِلی (575 میلیون دلار) کرده است اما با وجود گذشت سه هفته از این درخواست نتانیاهو هنوز جلسه اضطراری کابینه را به منظور بررسی این پیشنهاد تشکیل نداده است.
مرجع : عصر ایران